آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای پیش‌ِ رو/ شمال گرم‌ می‌شود

گروه اجتماعی الف،   4010102085

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز پنج‌شنبه چهارم فروردین در سواحل خزر و اردبیل افزایش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه و در شمال‌ شرق افزایش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.  

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی،‌گیلان، مازندران گلستان، خراسان شمالی، دامنه‌های زاگرس مرکزی در لرستان،‌ خوزستان و چهارمحال و بختیاری همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران، سمنان و زنجان بارش باران، وزش باد شدید موقت و در نواحی مرتفع بارش برف پیش‌‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز آینده سوم فروردین در استان‌های ساحلی خزر، شمال‌غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، زنجان و تهران بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه چهارم فروردین با گذر امواج تراز میانی سامانه بارشی در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی با شدت بیشتری فعال خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز جمعه در شمال‌غرب و  غرب کشور و ارتفاعات البرز و پس از آن روز شنبه 6 فروردین در نوار شمالی کشور بارش پراکنده داریم.

وی گفت:‌ روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک انتظار داریم. این شرایط پنج‌شنبه در جنوب‌غرب و غرب کشور و به تدریج شمال‌شرق و شرق و مرکز کشور حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه 6 فروردین وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در شرق و جنوب‌شرق کشور و دامنه جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت:‌ روز پنج‌شنبه 4 فروردین در سواحل خزر و اردبیل افزایش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه و در شمال‌ شرق افزایش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد:‌روز آینده اهواز با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی ابری با وزش باد شدید و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 18 و 9 درجه خواهد بود.