مسکو: لاوروف و امیرعبداللهیان سه‌شنبه درباره مذاکرات وین بحث می‌کنند

گروه جهان الف،   4001223098

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که لاوروف و امیرعبداللهیان سه‌شنبه درباره مذاکرات وین در مسکو بحث خواهند کرد.

مسکو: لاوروف و امیرعبداللهیان سه‌شنبه درباره مذاکرات وین بحث می‌کنند

 وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در مسکو با جزئیات، درباره تحولات مذاکرات وین بحث خواهند کرد.

 به گزارش فارس، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، تحریم‌های غرب، رویکرد روسیه در تقویت همکاری با ایران را تضعیف نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی‌ها به مسکو در خصوص مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که این مذاکرات احیای برجام بدون تعویق و طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی» ، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تأکید کرد که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای با ایران طبق روال در حال پیشروی است و هیچ‌گونه تأخیری در این فرایند ایجاد نشده است.

روز جمعه هفته گذشته، طرف‌های مذاکره‌کننده در وین اعلام کردند که مذاکرات وین درباره برجام دچار وقفه شده است و هیأت‌های مذاکره کننده برای رایزنی به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند.

وزارت خارجه روسیه در این خصوص توضیح داد: «کار بر روی برخی جنبه های توافق آتی برای احیای "توافق هسته‌ای" ادامه دارد. متن توافق هنوز در مورد مسائل باقی مانده بین ایالات متحده و ایران در حال تنظیم است و شماری از مذاکره‌کنندگان تصمیمات سیاسی درباره تأیید متن نهایی توافق گرفته‌اند. با اینحال انواع تأخیر در این روند غیرممکن است».

وزارت خارجه روسیه همچنین در ادمه افزود که روسیه با این حقیقت پیش می‌رود که «مسیر احیای مؤثر اجرای برجام در سایه احیای توازن بین عناصر هسته‌ای و اقتصادی "توافق" است به طوریکه در راستای منافع تمامی طرف‌ها باشد».

انتهای پیام/.