آیت‌الله نوری همدانی: مطلوب اسلام امنیت و رفاه اقتصادی بالا است

گروه اجتماعی الف،   4001222048

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه مساله امنیت بسیار مهم است، گفت: امنیت نخستین مساله‌ای است که همه مردم به آن نیازمند هستند و بعد از آن عدالت، فراوانی نعمت و وضعیت مطلوب رفاه اقتصادی بالا مطلوب اسلام است.

آیت‌الله نوری همدانی: مطلوب اسلام امنیت و رفاه اقتصادی بالا است

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در قم، بیان کرد: برای اجرای سیاست، فقه، مبانی و احکام اسلامی و اجرای اسلام ناب لازم است تا ساختارهایی در کشور ایجاد شود که نیروی انتظامی از مصادیق آن است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در ساخت کادرهای اجرایی و انتظامی در جامعه اسلامی باید شایستگی های افراد در عمل به وظایف محوله مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه حراست از مرزهای آبی، زمینی و دریایی وظیفه نخست نیروهای امنیتی و انتظامی است، بیان داشت: در این بین علمای اسلام نیز مرزدار حراست و پاسبانی از حریم اخلاق، اعتقادات و باورهای جامعه اسلامی هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اهمیت مرزبانی و حراست از مرزهای سیاسی و جغرافیایی کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مرزبانی و حراست از عقاید و باورهای مردمی توسط علما نیز از ارزش بی نظیری در روایات اسلامی برخودار است.

وی، ولی فقیه را عامل پیوند بین امت و حاکمیت دانست و خاطرنشان کرد: علمای شیعه مرزبانانی هستند که اجازه نمی دهند لشگریان شیطان بر حریم ایمان و باورهای مردم نفوذ کنند و کسی که این مسوولیت را قبول کند از اجر و ثواب فراوانی برخودار می شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اگر در هر جامعه فقیه آگاه و بصیر به اوضاع زمان، پزشک با بصیرت و دلسوز و حاکم خیرخواه و مطیع خدا وجود نداشته باشد زندگی اجتماعی با اختلال همراه می شود، یادآور شد: اگر عدالت در جامعه اجرا شود بساط ظلم برچیده می شود.

وی با اشاره به برخی ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی در جامعه بیان داشت: همه ما در برابر این قبیل مباحث و مشکلات وظیفه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا امروز در سفر به قم با آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع تقلید و حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه، اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت وگو می کند.