۳ پیشنهاد وزارت علوم برای ارتقاء خودروسازی

گروه فناوری الف،   4001209025

مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: برای ایجاد این ارتباط و فرهنگ سازی در حوزه نوآوری و تجاری سازی ۳ پیشنهاد مشخص برای سایپا داریم.

۳ پیشنهاد وزارت علوم برای ارتقاء خودروسازی

به گزارش فارس، امید رضایی فر مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هماهنگی و توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه با تاکید بر ضرورت همکاری‌های سایپا با بخش های دانشگاهی و تحقیقاتی افزود: برای ایجاد این ارتباط و فرهنگ سازی در حوزه نوآوری  و تجاری سازی ۳ پیشنهاد مشخص برای سایپا داریم.

وی ایجاد پردیس علم و فناوری را از جمله این پیشنهادات دانست و خاطر نشان کرد:  با این اقدام سایپا صاحب یک پارک علم و فناوری خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن به سایپا پیشنهاد می شود که سایپا در جهت  مشارکت در طرح‌های گرنت فناوری و ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر اقدام کند.

رضایی فر یادآور شد: کلید واژه این همکاری‌ها نوآوری مبتنی بر نوآوری باز است تا از این طریق سرمایه دانشی دانشگاه‌ها به سمت صنعت هدایت شود.

در این جلسه همچنین عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به دستاوردهای این سازمان در حوزه خورو گفت: این سازمان۱۴۵ شرکت فناور داریم که از این تعداد ۶۵ شرکت، دانش بنیان شدند و گردش شرکت‌های مستقر در این سازمان ۲۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی ساخت سامانه آزمون، تولید شیرهای سلوئیدی، طراحی و تعمیر موتورهای پیستونی، تولید سنسورهای هوا و اکسیژن و گرمکن‌های نانویی صندلی خودرو را از دستاوردهای این سازمان نام برد و یادآور شد، : عملگرهای پیشرفته کروز کنترل، کلاچ اتوماتیک، تولید باتری‌های لیتیوم_ یون، ردیاب خودرو جی_تی رادار از دیگر محصولات تولید شده در این سازمان است.

عشوری در این جلسه تشکیل پردیس مشترک تخصصی صنعت خودرو در این سازمان را ارائه داد و گفت: امیدواریم با نظر مثبت مدیر عامل سایپا این  پردیس تخصصی در سازمان ایجاد شود و ما آمادگی داریم که از سرمایه دانشی در راستای رفع نیازهای سایپا و ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت بهره ببریم.