لاوروف: هیچ کس قرار نیست اوکراین را اشغال کند  

گروه جهان الف،   4001206040 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی چشمان خود را به روی جنایت رژیم اوکراین بسته است.          

لاوروف: هیچ کس قرار نیست اوکراین را اشغال کند   

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: کشورهای غربی از اوکراین دفاع می‌کنند و چشمان خود را به روی جنایت این رژیم بسته‌اند. 

به نوشته اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه این اظهارات را در دیدار با مقاماتی از دونباس، وزیر خارجه جمهوری لوهانسک و نخست وزیر جمهوری دونتسک مطرح کرده است. این اولین دیدار رسمی میان لاوروف با مقامات جمهوریهای دونتسک و لوهانسک است که به تازگی از سوی روسیه به رسمیت شناخته شده‌اند. 

لاوروف با محکوم کردن این اقدامات کشورهای غربی گفت: غرب چشمان خود را به روی جنایات جنگی علیه غیرنظامیان، کشتار زنان و کودکان و سالمندان و تخریب زیرساختها بسته است و خیلی مخفیانه ظهور سریع ایدئولوژی نئونازی را تشویق می‌کند. 

وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به اینکه غربیها به اتفاق آراء نسل کشی اوکراین در مناطق شرقی را انکار می‌کنند تاکید کرد که مسکو نمی‌تواند نسبت به درخواست لوهانسک و دونتسک برای دفاع از آنها در برابر مهاجمان بی تفاوت بماند. 

وی با بیان اینکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شانس مذاکره در زمینه امنیتی را از دست داده است گفت: امکان به رسمیت شناختن دولت فعلی را به عنوان دولتی دموکراتیک نمی‌بینیم.

وی زلنسکی را به دروغگویی متهم کرد و افزود: رئیس جمهور اوکراین درباره مذاکره برای بی طرفی اوکراین دروغ گفت. رژیم فعلی اوکراین تابع آمریکا، غرب و ایدئولوژی نئونازی است و ما فقط زمانی آماده مذاکره هستیم که شرایط ولایدیمیر پوتین برآورد شود، اوکراین سلاح را کنار بگذارد و دولتی که نماینده همه مردم باشد در آن تشکیل شود. 

لاوروف با اشاره به اینکه هدف ما آزادسازی اوکراین از ظلم است در ادامه اضافه کرد، پس از تکمیل عملیات نظامی و آزادسازی اوکراین از نظامیگری، به مردم این کشور اجازه می‌دهیم که سرنوشت خود را تعیین کنند و به دنبال آن هستیم که اوکراین توسط اوکراینیها اداره شود. 

با این حال وزیر خارجه در ادامه مواضع مقامات روسیه تاکید کرد که هیچ کس قرار نیست اوکراین را اشغال کند.

در دومین روز از درگیری‌ها در اوکراین بامداد امروز صدای چند انفجار در پایتخت این کشور شنیده شد و متعاقب آن آژیر خطر به صدار درآمد. ارتش اوکراین می‌گوید در حوالی شمال کی‌یف در حال مقابله با نیروهای روسیه است که قصد ورود به این شهر را دارند.

 «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد تحولات اوکراین به ویژه در منطقه «دونباس» چیزی جز بهانه‌ای برای پوتین به منظور آغاز یک جنگ همه‌جانبه نبود و افزود امنیت رئیس‌جمهور اوکراین موضوع اصلی است و پاریس آماده کمک به زلنسکی در صورت تهدید جانی علیه اوست. 

به گزارش سی‌ان‌ان، وزیر امور خارجه فرانسه سپس ادعا کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تصمیم گرفته که اوکراین را از نقشه کشورها حذف کند.

کشورهای اروپایی و آمریکا از روز گذشته بسته‌های تحریمی را علیه نهادها و مقامات روسی اعمال کرده و وعده داده‌اند که تحریمهای بیشتری در راه است.

به گزارش شبکه الجزیره، وزیر اقتصاد فرانسه هم در اظهاراتی درباره تحریمهای اروپا گفته، هدف تحریم‌های اقتصادی اروپا ضربه زدن به اقتصاد روسیه و منزوی کردن آن از سیستم مالی است. وی افزود: به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی برای تقویت استقلال اروپا در زمینه انرژی به ویژه گاز هستیم.