دفاع شهرداری از افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه و بلیت حمل و نقل عمومی

گروه اجتماعی الف،   4001201061

معاون شهردار تهران از افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه و بلیت حمل و نقل عمومی در سال آینده در صورت تصویب شورا خبر داد.

دفاع شهرداری از افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه و بلیت حمل و نقل عمومی

به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در دفاع از لایحه شهرداری تهران در مورد تعیین نرخ کرایه و بلیت حمل و نقل عمومی در سال آینده گفت: ارقام پیشنهادی شهرداری در این لایحه بیشتر از ارقامی است که در حال حاضر به صحن شورا آمده و می خواهیم آن را بررسی کنیم اما با توجه به سیاست کلی مبنی بر افزایش حداکثر ۲۵ درصد نرخ کرایه و بلیت ما نیز حداکثر بلیت و کرایه مترو، تاکسی و اتوبوس را تا سقف ۲۵ درصد افزایش در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه ساختار کلی نرخ خدمات را تغییر ندادیم، گفت: در مترو با اعمال ۲۵ درصد افزایش نرخ بلیت، بلیت تک سفره از ۲۰۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش می یابد، بلیت تک سفره نیز از ۲۳۰۰ به ۲۸۵۰ تومان و بلیت تک سفره خط هشتگرد از ۶۰۰۰ تومان به ۷۵۰۰ تومان افزایش می یابد و همچنین بلیت تک سفره فرودگاه امام از ۱۰ هزار تومان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می رسد.

به گفته وی، البته تخفیفاتی نیز که در گذشته وجود داشت همچنان به قوت خود باقی است اما برای شخصی سازی بلیت مترو ۵ درصد و برای خرید بلیت به صورت غیرحضوری نیز ۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و این در حالی است که تخفیفات ویژه گروه های هدف همچون جانبازان، معلولان، خانواده شهدا، دانش آموزان، دانشجویان و... که از تخفیف ۵۰ درصد بهره می بردند همچنان به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه اتوبوسرانی نیاز داشتیم که کرایه بیشتر از این ها افزایش یابد اما سقف ۲۵ درصد را رعایت کردیم، گفت: از آنجایی که ارقام در اتوبوسرانی متفاوت است نرخ بلیت ۲۵ درصد افزایش می یابد به گونه ای که بلیت بی آر تی حداکثر به ۱۷۵۰ تومان می رسد و برای سایر خطوط نیز حدودا از ۱۸۰۰ تومان به حداکثر ۲۲۵۰ تومان می رسد.

وی با بیان اینکه لازم است در حوزه اتوبوسرانی بحث تقویت و حضور مشارکت بخش خصوصی برای تأمین ناوگان به خصوص اتوبوس برقی و یا اتوبوسی با کارکرد کمتر از یک سال باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حوزه تاکسی نیز شاهد افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه خواهیم بود اما در تاکسی نیز باید هوشمندسازی ناوگان و حضور بخش خصوصی تقویت شود.

به گزارش ایسنا، معاون حمل و نقل شهرداری تهران تنها از لایحه پیشنهادی دفاع کرد و این ارقام و درصدها باید در صحن علنی بررسی شود.