پیش بینی اولین گام بن‌سلمان پس از پادشاهی

گروه اجتماعی الف،   4001123098 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

منابع عبری زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی پیش بینی می‌کند ولیعهد عربستان به محض اینکه بر تخت پادشاهی نشست عادی سازی روابط با تل‌آویو را آشکار کند.

پیش بینی اولین گام بن‌سلمان پس از پادشاهی

 منابع امنیتی و دیپلماتیک اسرائیل اعلام کردند پیش بینی می‌شود به محض اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر تخت پادشاهی بنشیند عادی سازی روابط با اسرائیل را اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت میدل ایست آی انگلیس، این سایت اعلام کرد، از زمانی که با امضای توافق‌های ابراهیم در سال ۲۰۲۰ عادی سازی روابط آغاز شده، اسرائیل توانست روابط دیپلماتیک و تجاری کامل با امارات، بحرین و مراکش داشته باشد و روابط اطلاعاتی خود را تقویت کند. این همکاری نیاز به این ندارد که محرمانه بماند. تنها رابطه اسرائیل و عربستان محرمانه باقی مانده است. به رغم تشویق و فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و دولت ریاض هنوز قبول نکرده که عادی‌سازی روابط را آشکار کند؛ اما عربستان تحت رهبری بن‌ سلمان همکاری امنیتی با اسرائیل را ادامه داده و آن را تسریع کرده است و حتی سلاح بیشتری را خریداری کرده است.

مرکز یهودی امنیت ملی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود محمد بن سلمان آشکار کردن روابط با اسرائیل را در اولویت قرار می‌دهد. این مساله اولین اقدام در صورت بر تخت پادشاهی نشستن محمد بن سلمان است.

این مرکز در پژوهشی عنوان کرد، محمد بن سلمان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل تصمیم‌گیرنده است و با نفی حق تاریخی فلسطینی‌ها از طریق رسمیت شناختن اسرائیل موجب خشم فلسطینی‌ها شده است.

محمد بن سلمان پیام‌های مثبتی را برای اسرائیل ارسال کرده و اقدامات مهمی را برای تسهیل روابط با تل‌آویو از طریق باز کردن حریم هوایی به روی پروازهای میان اسرائیل و امارات و بحرین اتخاذ کرده است.

این مرکز اعلام کرد، محمد بن سلمان چندین دیدار محرمانه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل در شهر نیوم عربستان برگزار کرد.

این مرکز اعلام کرد، عربستان کشوری است که در طول تاریخ شهروندانش بیش از سایر کشورها با پهپاد مورد هدف قرار گرفته‌اند و آمریکا می‌تواند با انتقال سامانه‌های اسرائیل به عربستان استراتژی اش را تقویت کند و در نتیجه این مساله گام بزرگی در مسیر عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل است.

همچنین شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد، نمایندگان حزب جمهوری در مجلس نمایندگان و سنا معتقدند که عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل یک مساله اساسی برای منافع امنیتی آمریکا است.

مجله اکونومیست آمریکا نیز نوشت، محمد بن سلمان در را به روی گردشگران اسرائیلی باز کرده و عربستان از آنها استقبال می‌کند. همچنین یک گروه متشکل از ۱۵ رهبر یهودی از آمریکا ماه ژوئن به عربستان سفر کرد.