اجرای طرح کنترل جناغی‌ها و ورود و خروجی‌های بزرگراه‌ها در تهران تخلفات ورودی و خروجی بزرگراه‌های تهران زیر ذره‌بین پلیس راهور+ فیلم

گزارش بازرگانی،   4001116072

پلیس راهور تهران بزرگ در اقدامی جدید با عنوان طرح کنترل جناغی‌ها و ورود و خروجی‌های بزرگراه‌ها امیدوار است تا یکی از عوامل ایجاد گره ترافیکی در بزرگراه‌های پایتخت را برطرف کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، یکی از مشکلاتی که از یک سو، چهره‌ای زشت از خیابان‌های شهر را به نمایش می‌گذارد و از سوی دیگر، باعث بروز حوادث و تصادفات رانندگی می‌شود، موضوع عدم رعایت حق تقدم و به هم زدن صف در خروجی‌های بزرگراه‌ها است.

گاهی اوقات در محل خروجی بزرگراه‌ها، به دلیل بار ترافیکی موجود در خیابان یا بزرگراهی که خروجی به آن منتهی می‌شود، بار ترافیکی سنگینی به وجود می‌آید. در این موقعیت‌ها، برخی از خودروها با تصور دور زدن صف خروجی، در محل نهایی تقاطع تجمع کرده و به نوعی صف را به هم می‌زنند. این اقدام علاوه بر به هم خوردن صف ترافیکی محل خروجی، موجب بسته شدن یک یا دو لاین از بزرگراه اصلی می‌شود و به عبارتی، بار ترافیکی موجب در خروجی را به بزرگراه اصلی نیز منتقل می‌کند و باعث ایجاد گره ترافیکی مضاعف می‌شود.

سرهنگ شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص از اجرای طرحی تازه در بزرگراه‌ها خبر داده که با قرار دادن یکسری موانع مانند مخروطی‌ها و بشکه‌های ترافیکی، سعی دارد جلوی تخلف عدم رعایت حق تقدم و به هم زدن صف در خروجی‌های بزرگراه‌ها گرفته شود.

همچنین در این طرح، مرکز مانیتورینگ پلیس راهور، با رصد ورودی و خروجی بزرگراه‌های تهران در صورت عدم حضور پلیس راهور، خودروهای متخلفی که صف ترافیکی را دور می‌زنند رصد کرده و بنابر مقررات، این تخلف را ثبت و اعمال قانون می‌کند.

سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در زمینه اجرای این طرح معتقد است: «پلیس راهور امیدوار است که با کمک طرح جدید خود و برخورد با رانندگانی که صف ترافیکی را دور می‌زنند و همچنین فرهنگ‌سازی در خصوص برخورد با این رفتار ناشایست بتواند بخشی از گره‌های ترافیکی ایجاد شده در معابر را برطرف کند