صهیونیست‌ها دنبال راه‌اندازی سامانه لیزری برای مقابله با موشک‌های حماس

گروه جهان الف،   4001113003

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد که تا یک سال آینده این رژیم سامانه‌ای لیزری را برای مقابله با موشک‌های حماس عملیات خواهد کرد.

صهیونیست‌ها دنبال راه‌اندازی سامانه لیزری برای مقابله با موشک‌های حماس

به گزارش فارس، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که ارتش این رژیم یک سامانه رهگیری مبتنی بر لیزر را معرفی خواهد کرد تا یک سیستم حفاظتی ضد پهپادی و ضد موشکی ایجاد شود.

به گزارش تایمز اسرائیل، بنت اضافه کرد: «این سامانه نخست به صورت آزمایشی و سپس به صورت عملیاتی به کار گرفته خواهد شد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود که این سامانه در ابتدا در جنوب سرزمین‌های اشغالی (اطراف نوار غزه) و سپس در دیگر مکان‌ها مستقر می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که این سامانه باعث ایجاد تغییر در واقعیت‌های کنونی می‌شود. به گفته او در حال حاضر اسرائیل برای رهگیری و سرنگونی راکت‌های ارزان‌قیمت حماس که به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک می‌شود مجبور است موشک‌هایی که ده‌ها هزار دلار قیمت دارند شلیک کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که با عملیاتی شدن این سامانه، حماس پول زیادی را برای شلیک راکت‌ها هزینه خواهد کرد و با هزینه‌ای اندک، این راکت‌ها سرنگون می‌شوند.

وی اضافه کرد: «این به ما اجازه خواهد داد که در میان مدت و طولانی مدت، اسرائیل را با دیواری از لیزر احاطه کنیم و این سامانه از ما در برابر موشک‌ها، راکت‌ها، پهپادها و دیگر تهدیدها دفاع خواهد کرد و به طور موثر دشمنانمان را از قدرتمندترین کارتشان بی بهره کنیم».

بنت گفت: «نسل جدید دفاع هوایی اسرائیل، قادر خواهد بود که در خدمت دوستانمان در منطقه باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما برای توسعه موشک‌ها، لیزرها، توانمندی‌های سایبری و... سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما دشمنان خود را دنبال خواهیم کرد و شکافی ایجاد می‌کنیم  که جنگ به دور باشد. به محض اینکه در برابر موشک‌‌ها، محافظت لیزری فراگیر داشته باشیم، این باعث حذف سامانه‌‌های موشکی اطرافمان خواهد شد. امروز، موشک‌های قسام با ۲۰۰ دلار شلیک می‌شود و ما با موشکی که ارزش آن ۱۰۰ هزار دلار است، آن را رهگیری می‌کنیم. ایده لیزر معادله را تغییر خواهد داد».