تکلیف رتبه‌بندی معلمان به زودی مشخص می‌شود

گروه اجتماعی الف،   4001111082

معاون وزیر وسرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت:این را باید بدانیم که ما هرجایی که آسیبی می‌بینم ناشی از نقص‌هایی است که در جامعه فرهنگیان وجود دارد و هرجایی هم که تلاشی صورت گرفته و شاهد رشد و شکوفایی بوده‌ایم باز هم از ناحیه آموزش و پرورش بوده است.

مجتبی همتی‌فر در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه جابجایی مسولیت‌ها از یک برادر به برادر دیگر فرصتی است تا هم‌ تیمی‌مان بتواند پرچم مسولیت را جابجا کند ، اظهار کرد.  

به گزارش ایرنا همتی‌فر با بیان اینکه استاندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان نقش مهمی در تامین منابع آموزش‌ و پرورش در چهارچوب وظایف دارد،گفت: شهر و به دنبال آن شهرداری و آموزش و پرورش به هم گره خورده‌اند پس لازم است ارتباط تنگاتنگی بین شهرداری و آموزش و پرورش برقرار شود. یکی دیگر از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش فرهنگ کتابخوانی است. ما نمی‌توانیم تمام بار کتابخوانی را به دوش معلمان بگذاریم در این میان کتابخانه‌ها مکمل آموزش و پرورش هستند و این نهاد باید با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشد، از دیگر نهادهای مکمل آموزش و پرورش می‌توان به سپاه پاسداران،وزارت ارشاد،اداره تربیت بدنی،دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت اشاره کرد چون این نهادها هم نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دارند.

معاون وزیر و سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه اگر اکثر نهاد ها و اداره‌ها با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود، تصریح کرد: رئیس جمهور در ۳۷ موضوع،برنامه‌های تغییر دولت را تنظیم کرده‌اند که به‌زودی از آن رونمایی می‌شود.این برنامه شامل قول‌هایی است که رئیس جمهور به مردم داده و مطالبه‌ای است که از مسولان دارد.

وی ادامه داد: مسئله اول که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند عدالت آموزشی است. متاسفانه در کشور با یک چالش بی عدالتی مواجه هستیم،بسیاری از افراد با استعداد به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند استعداد خود را شکوفا کنند. موضوع بعدی که دولت بر آن تاکید دارد مسئله تکریم و ارتقای جایگاه فرهنگیان است،این جامعه باید جایگاه خود را پیدا کند،در شرایط کرونایی شاهد زحمت مضاعفی که بر معلمان وارد شد بودیم یک خبر خوب این است که به‌زودی مشکل رتبه‌بندی معلمان حل می‌شود.


همتی‌فر کیفیت آموزشی وجوان‌گرایی را از دیگر دغدغه‌های دولت و آموزش و پرورش دانست و گفت: در جنبه علمی ، آموزشی و پرورشی نیاز به یک برنامه کامل داریم و باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم. مسئله دیگری که بر آن تاکید داریم و رهبر انقلاب هم به آن اشاره می‌کنند جوان‌گرایی است.رهبر انقلاب تاکید دارند که نسل اول انقلاب را جوانان به ثمر رساندند و نسل دوم هم راه این انقلاب را ادامه می‌دهند. در آموزش و پرورش باید فرصت‌های بسیاری برای اعضای این جامعه فرهنگی ایجاد کنیم.مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان ایلام این موضوع را باید مدنظر بگیرد و از جوانان حداکثر بهره را ببرد و از تجربه مدیران باسابقه هم استفاده کند.


در پایان  دکتر علی درویشیبه عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان ایلام معرفی شد و از زحمات دکتر《امیر مهردادی》تقدیر به عمل آمد.