جهاد تبيين!

محمدکاظم انبارلویی،   4001105067
جهاد تبيين!

جهاد تبيين چيست؟ سازوكار آن كدام است ؟ نسبت آ‌ن با جنگ رسانه‌اي دشمن چگونه است؟
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با جمعي از مداحان كشور به مناسبت سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) با طرح مفاهيم فوق و بازكردن كليدواژه‌هاي آن ، مطالب مهمي را فرمودند كه بايد در آن تأمل كرد و كساني كه اهل انجام وظيفه انقلابي هستند تكاليف خود را در اين‌باره روشن كنند.

رهبري معظم انقلاب در اين ديدار فرمودند :

- هيئت‌هاي مذهبي به عنوان يك واحد اجتماعي بايد كانون جهاد تبيين باشند.
- هيئت محل روشنگري است ، تبيين و روشنگري مهمترين عرصه جهاد است.
- هيئت محل پاسخ به سؤالات روز باشند و نقش خود را در مقابل جنگ رسانه‌اي عليه ملت بيابند.

همچنين رهبر معظم انقلاب به نقش مداحان در هيئت‌هاي مذهبي در دوران مقدس و خنثي‌كردن فتنه‌هاي دشمن در 78 و 88 اشاره فرمودند و گفتند : مداحان به معناي واقعي مجاهدپروري و شهيدپروري كردند و در جنگ رسانه اي و فرهنگي ميان جمهوري اسلامي و دشمن ، صداي رساي مداحان انقلابي كارساز بود و امروز اين صداي رسا بايد همچنان در مقابله با جبهه گسترده دشمن كارساز باشد.
ملت مظلوم ايران بيش از 40 سال است آماج حملات رسانه‌اي دشمن قرار گرفته است.
امروز ارتش رسانه‌اي ناتو با تجهيزات پيشرفته و رسانه‌هاي مدرن صوتي و تصويري و زيرساخت‌هاي فني پيچيده در يگان‌هاي ويژه فضاي مجازي در اندازه فيس‌بوك ، توييتر ، گوگل ، تلگرام و اينستاگرام و ... همه روزه آواري از سمومات فكري را روانه افكار عمومي ايران به طور اخص و افكار عمومي جهان به طور اعم مي‌كند.
آواربرداري از اين بمباران‌هاي بي وقفه به عهده جريان نيرومندي در ايران اسلامي است كه در مساجد، حوزه‌هاي علميه ، وعاظ ، مداحان و مؤمنيني كه در مساجد در نمازهاي يوميه حضور مي‌يابند يك سازه و ساخت نيرومند را تشكيل مي‌دهند.
اين‌كه انقلاب اسلامي بيش از 4 دهه است در مقابله با تهاجم نرم دشمن همچنان پايدار و مقاوم ايستاده است.به خاطر این سازه نیرومند سیاسی و فرهنگی است.
مخاطب اصلي رهبري در جهاد تبيين، همه كساني را در بر مي‌گيرد كه در اين سازه نيرومند حضور دارند و هركدام به نقش روشنگرانه خود واقف هستند . مداحان و وعاظ از ستون‌هاي نيرومند اين سازه سياسي و فرهنگي هستند.
دهها دانشمند ارتباطات و صدها روان‌شناس و كارشناس خبري و جامعه‌شناس در اتاق فكر BBC ، راديو آمريكا و ديگر رسانه‌هاي جهنمي دشمن در فضاي حقيقي و مجازي نشسته‌اند تا با پمپاژ دروغ ، تهمت و فريب و اغواگري ملت ما را از مسير الهي خود خارج كنند.

آنها چند وظيفه را براي رسانه‌هاي جهنمي خود تعريف كرده اند ؛

1- نگذاريد جامعه‌ اسلامي شكل بگيرد ، با اعتبارزدايي از ارزش‌هاي ديني فروپاشي اجتماعي را كليد بزنيد.
2- اتحاد و وحدت مردم را هدف بگيريد با دوقطبي‌سازي آشوب و خشونت را به ميان مردم ببريد.
3- با لجن‌پراني به چهره‌هاي اسلامي و پهلوانان و قهرمانان ملي نگذاريد نخبگان حقيقي جامعه پرچمدار شكل‌گيري جامعه اسلامي باشند.
4- جاي جلاد و شهيد را عوض كنيد تا مردم نتوانند دوست و دشمن را از هم تمييز دهند.
5- مطالبات واقعي و حقيقي مردم را به حاشيه ببريد و مطالب دروغين و اغواگرایانه را ترويج وآن‌را به نام مردم نمايندگي كنيد.
***
امروز ملت ما درگير يك جنگ رسانه‌اي تمام‌عيار هستند. در اين جنگ «اسلاميت» و «جمهوريت» نظام توأمان مورد هدف است.
امروز يگان ويژه دشمن در فضاي مجازي مشغول شست‌وشوي مغزي و مديريت اذهان در يك جنگ شناختي از طريق عوام‌فريبي هوشمند است.
ميلياردها داده‌هاي مردم را از شبكه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي تحليل مي‌كنند و موانع و سدهايي كه در تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي ملت مهيا كرده است دور مي‌زنند و در تشخيص حق و باطل در ذهن مردم اخلال مي‌كنند.
ضد انقلاب به سركردگي منافقين و سلطنت‌طلب‌ها و ماركسيست‌هاي عقب‌افتاده ذهني به‌علاوه نفوذي‌ها و سرويس‌هاي سيا ، موساد و MI6 انگليس عمله عملياتي كردن اين معركه هستند. آنها بيش از 40 سال است آب در هاون مي‌كوبند و نمي‌توانند خللي در اراده ملت ايران در راه مقدسي كه مي‌پيمايد، ايجاد كنند.
امروز جهاد تبيين و روشنگري در دستور كار مؤمنين به انقلاب و اسلام و ايران است. روشنگران حقيقي جاي روشنفكرهاي غرب‌زده و خودباخته را گرفته‌اند.
مداحان اهل بيت (ع) و وعاظ انقلابي، ائمه جمعه و ائمه جماعات مساجد و ساختار پيشرفته و توسعه يافته حوزه‌هاي علميه و مراجع معظم تقليد و مدرسان معزز و عالي‌مقام حوزه‌ها و اساتيد برجسته دانشگاه‌ها در علوم فني و علوم انساني و ... در صف اول اين جهاد تبيين هستند و به فريادهاي روشنگرانه رهبري صادقانه و مخلصانه لبيك گفته‌اند.
راه اين جهاد بي‌وقفه را شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و جانبازان فداكار قرآني بازكرده‌اند و هرگز با تك و پاتك دشمن بسته نخواهد شد.