وزیر ارتباطات: می‌توانیم یک یا چند پیام‌رسان باکیفیت در کشور داشته باشیم/ آغاز سرویس‌دهی اپراتورهای خدمات‌رسان از ابتدای ۱۴۰۱  

گروه فناوری الف،   4001105024 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ارتباطات گفت: ظرفیت فنی برای اینکه یک یا چند پیام‌رسان باکیفیت در کشور داشته باشیم که حتی به کاربران دیگری از بقیه کشورها هم سرویس دهند را داریم.      

وزیر ارتباطات: می‌توانیم یک یا چند پیام‌رسان باکیفیت در کشور داشته باشیم/ آغاز سرویس‌دهی اپراتورهای خدمات‌رسان از ابتدای ۱۴۰۱   

به گزارش فارس، موضوع پیام‌رسان‌های داخلی و ضرورت وجود آنها از جمله مباحثی است که هر از چند گاهی مطرح و بحث آنها داغ می‌شود اما کمی بعد به فراموشی سپرده می‌شوند. اما قوانین و مصوبات بالادستی تکلیفی همیشگی و بدون وقفه را برای دستگاه ها در حمایت از این پلتفرم های بومی تعیین کرده است.

عیسی‌ زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سؤال که در این دوره از مدیریت وزارت ارتباطات، این وزارتخانه چه برنامه‌ای برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی دارد و مسئولیت فعلی وزارت ارتباطات در این باره چیست؟ گفت: حمایت از پیام‌رسان‌ها طبق سندی که شورای  عالی فضای مجازی در سال 99 مصوب کرده است و حتی پیش از آن در دستورکار قرار داشته است.

 تنها وزارتخانه‌ای که وظیفه خود را در حمایت از پیام رسان ها به شکل مناسبی انجام داده وزارت ارتباطات است

وی گفت: شاید بتوان گفت تنها وزارتخانه‌ای که کار خود را به شکل مناسبی انجام داده وزارت ارتباطات باشد. همچنان که در حال حاضر در مرکز داده شهید سلیمانی به تمام پیام‌رسان‌هایی که مورد تأئید شورای عالی فضای مجازی است، زیرساخت‌های ارتباطی مناسب از جمله سرورهای پرسرعت داده‌ایم که بتوانند خود را رشد دهند.

اپراتورهای خدمات‌رسان از ابتدای سال آینده به مردم خدمات ارائه می کنند

زارع پور افزود: از این به بعد هم برنامه‌ای را برای توسعه اپراتورهای خدمات‌رسان در کشور تدوین می‌کنیم که بتوانیم آنچه که مردم در زندگی روزمره شان احتیاج دارند و ما می‌توانیم مبتنی بر فناوری پایه ارائه کنیم، مبتنی بر این خدمات در دسترس مردم قرار دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به طور مشخص یکی از این برنامه‌ها خدمات دولت الکترونیک است که در قالب اپراتورهای خدمات‌رسان ان‌شاءالله به زودی از ابتدای سال بعد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

می توانیم یک پیام‌رسان یا چند پیام‌رسان با کیفیت در کشور داشته باشیم 

زارع پور تصریح کرد: حوزه پیام‌رسان‌ها کاری نیست که فقط وزارت ارتباطات درگیر آن باشد. آنچه که وظیفه داشتیم را انجام می‌دهیم و اگر همه دستگاه‌ها پای کار بیایند، ظرفیت این را داریم که بتوانیم یک پیام‌رسان یا چند پیام‌رسان با کیفیت در کشور داشته باشیم که حتی به کاربران دیگری از بقیه کشورها هم سرویس دهند.

وی گفت: این ظرفیت به لحاظ فنی در داخل کشور موجود است و در دستورکار وزارت ارتباطات هم قرار دارد که ان‌شاءالله این راه را ادامه دهیم و به پیام‌رسان‌های داخلی هم کمک کنیم.