پسا کرونا و روابط عمومی ها

علی دارابی،   4001104054
پسا کرونا و روابط عمومی ها

در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در سالن همایش های صدا و سیما شرکت کردم.

سخنان من در ۴ محور بطور خلاصه بشرح زیر بود: 

1- اگرچه همه گیری کوید ۱۹ موجب تعطیلی کسب و کارها، رکود و بحران عظیم اقتصادی در جهان، خسارات عظیم در صنعت گردشگری و توریسم و موجب مرگ و میر میلیون ها نفر شده است که بسیار تأثر برانگیز و غمناک است اما در سوی دیگر تکانه هایی که کرونا بر جهان وارد کرد موجب رشد حیرت انگیز کسب و کارهای حوزه سلامت، دانش بنیان ها، علم و فناوری و به خصوص حوزه رسانه ها از حیث تکثر، تنوع و تعدد آنها و تأثیرگذاری شگرفی که بر افکار عمومی داشته اند شده است. 
کرونا موجب شد که انسان ها قدر یکدیگر، امنیت و سلامت را بهتر بدانند و نگاه آدمیان به جهان و آخرت معنایی دیگر بیافریند.

2- دوران پسا کرونا جهان جدیدی با مختصات و ویژگیهای جدید تر را شاهد خواهیم بود. بازیگران جدید، رسانه های نوین در یک جمله دنیا دستخوش دگرگونی و تحولات فراوانی خواهد شد که «افکار عمومی» تأثیر گذار ترین عنصر آن خواهد بود. 

3-  روابط عمومی ها مختصات جامعه جدید جهانی را بدانند، بازیگران جدید، رسانه های نوین را شناسایی و برای مخاطبان حرف و سخن تازه برای ارائه داشته باند. مشکل گاهی آنجا بروز می کند که روابط عمومی که توانایی ارائه نهاد، سازمان خود را ندارد و این گونه است که از «رقابت» جای می مانند.

4-  پیشنهاد کردم که اجلاسی هم به نقش روابط عمومی ها در توسعه توریسم و گردشگری در عرصه جهانی اختصاص یابد و در موزه ملی ایران برگزار شود که مورد تصویب قرار گرفت.