اورامان هنوز در محاصره برف است/ کمک هایی هوایی هم به اورامان نرسید  

گروه اجتماعی الف،   4001104040

ارسال امدادهای هوایی جمعیت هلال احمر استان کردستان برای کمک به اورامان که هنوز در محاصر برف و خاموشی به سر می برد، به دلیل شرایط نا مساعد جوی ناموفق ماند.

اورامان هنوز در محاصره برف است/ کمک هایی هوایی هم به اورامان نرسید  

به دنبال بارش برف و کولاک شدید در استان کردستان، محورهای مواصلاتی منطقه اورامان از توابع شهرستان سروآباد مدت ۵ روز است که هنوز بازگشایی نشده و کمک رسانی به این منطقه به دلیل شرایط نا مساعد جوی هم از طریق هوایی و هم از طریق زمینی نا موفق بوده است.

طی اطلاعات به دست آمده، علاوه بر محورهای مواصلاتی، برق و خدمات مخابرات در اورامان نیز قطع است و مردم این منطقه در شرایط سختی به سر می برند.  

پیام جلالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ادامه امدارسانی به روستاهای محاصره در برف، واحد امداد هوایی هلال احمر استان طی روز گذشته و در یک عملیات دو ساعته امداد رسانی به روستاهای مسدود شهرستان های بانه و سقز را انجام داد که متاسفانه به دلیل شرایط جوی و وزش شدید باد امکان امدادرسانی به دو روستای مسدود در بانه مقدور نشد.

وی با اعلام اینکه امداد رسانی به سایر روستاها با موفقیت صورت گرفت، افزود: امید است با مساعد شدن شرایط چوی بتوان به روستاهای گرفتار در برف هم امداد ر سانی کرد و یا در نهایت از طریق مسیرهای زمینی امدادرسانی انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از بسته شدن مسیرهای ارتباطی روستاهای اورامان طی چند روز اخیر خبر داد و عنوان کرد: فرماندار سروآباد و مردم منطقه درخواست کمک و رساندن اقلام ضروری به این شهر را دارند که متاسفانه به دلیل شرایط جوی نا مساعد این امر صورت نگرفته است.

 وی ادامه داد: امید است شرایط جوی و وزش باد اجازه عملیات را بدهد تا بتوان خدمات هلال احمر را به شهروندان اورامان انتقال داد.