انتقاد نکونام از سازمان لیگ: هر طور بخواهند با فولاد رفتار می‌کنند

گروه ورزشی الف،   4001101109

سرمربی فولاد خوزستان گفت: نمی‌دانم سازمان لیگ بر چه اساس و مبنایی بازی را ساعت ۱۸ گذاشته و آن را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس اظهار کرد: این دیدار نیز مثل همه بازی‌ها دشوار است؛ بخصوص این‌ که با پرسپولیسی بازی داریم که در چند سال گذشته قهرمان لیگ شده‌ است. می‌دانیم که تیم باکیفیتی هستند و بازیکنان تأثیرگذاری دارند که در لحظه می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند. با بودن دو - سه نفر از بازیکنانشان در هر بازی و هر تیمی می‌توانند تأثیرگذار باشند و این کار ما را سخت کرده است.

او ادامه داد: ما باید خیلی کم‌اشتباه بازی کنیم و برای کسب نتیجه و ضربه‌زدن به تیم پرسپولیس باید از فرصت‌هایمان به‌خوبی استفاده کنیم. باید شرایط بازی را طوری پیش ببریم که کمترین اشتباه را داشته باشیم، با تمرکز بالا بازی کنیم و بتوانیم خواسته‌هایی را که در زمین داریم را خوب پیاده کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. تیم ما آماده این بازی است و تمرینات خوبی تاکنون داشته‌ایم. امیدوارم که بچه‌ها فردا با تمرکز بالا بتوانند شرایط را خوب پیش ببرند.

سرمربی فولاد در پاسخ به سوالی درباره قضاوت اکرمی در بازی فولاد و سابقه اشتباهات او در دیدار فولاد برابر نساجی که باعث محرومیت این داور شده بود، گفت: آن بازی برای دو سال پیش بود که اشتباهاتی در آن مسابقه صورت گرفت. آن دیدار تمام شد و به گذشته فکر نمی‌کنیم. قطعا داور مسابقه قصد دارد فردا بهترین عملکردش را با یک قضاوت خوب داشته باشد. تنها توقع ما نیز این است که داور عملکرد خوب و قضاوت عادلانه ای را به نمایش بگذارد تا هر دو تیم از بازی لذت ببرند.

او درباره نقل و انتقالات فولاد و موفقیت در جذب بازیکنی از لیست مورد نظر او گفت: من لیست بازیکنان مورد نظر را به باشگاه ارائه کرده‌ام و تاکنون موفق به جذب هیچ بازیکنی نشده‌ایم ولی باشگاه در حال مذاکره است. آقای گرشاسبی و اعضای محترم هیات‌مدیره تمام تلاششان را به کار گرفته‌اند تا بتوانند بازیکنان مد نظر را جذب کنند و امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد چون من قبل از آمدن به فولاد صحبت‌هایم را با باشگاه انجام داده‌ام.

سرمربی فولاد ادامه داد: در طول فصل و در این مدت نیز صحبت‌هایم را انجام داده‌ام که بازیکنان مورد نیاز را جذب کنیم تا عملکرد قابل قبولی داشته باشیم. مخصوصا این که تیم ما نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست و نیاز داریم که نفرات باکیفیتی را جذب کنیم تا به موفقیت برسیم. نتایج تمام بازی‌هایی که در پیش داریم، به شرایطی بستگی دارد که در آینده برایمان رقم خواهد خورد.

او درباره درخواست فولاد برای تغییر ساعت دیدار برابر پرسپولیس گفت: با توجه به این‌ که بازی استقلال به تعویق افتاده، ما درخواست کردیم که ساعت بازی تغییر کند. دو نکته وجود دارد. یکی این است که ما ساعت شش بازی می‌کنیم، ساعت هشت بازی تمام می‌شود و تیم ما ساعت ۹ پرواز دارد. چگونه باید به فرودگاه برسیم؟ درخواست اولیه ما قبل از لغو بازی استقلال بود. نکته دوم این است زمانی که بازی استقلال - هوادار کلا لغو شده، دلیل برگزاری بازی در این سرمای شهر تهران و در ساعت ۱۸ را نمی‌فهمم.

نکونام همچنین گفت: چرا باید بازیکنان هر دو تیم سختی بکشند؟ ساعت شش بعد از ظهر دمای هوا منفی است. اصلا دمای هوا صفر درجه باشد، چرا در ساعتی بازی نکنیم که همه بازیکنان و دو تیم لذت ببرند؟ چرا دوست داریم زجر بکشیم و همدیگر را اذیت کنیم؟ اگر قرار است همدیگر را اذیت کنیم، ما نیز بگوییم بازی‌هایمان در اهواز را در ساعت سه بعد از ظهر برگزار کنند تا تیم‌ها در گرما بازی کنند.

او اضافه کرد: همه می‌خواهیم از فوتبال لذت ببریم. من نمی‌دانم سازمان لیگ بر چه اساس و چه مبنایی بازی را ساعت ۱۸ گذاشته و آن را تغییر نمی‌دهد. ما هر زمانی که اعلام کردیم ساعت بازی‌مان را تغییر دهید هیچ وقت با ما هماهنگی انجام ندادند. این چندمین بار است که ما اعتراض می‌کنیم. متأسفانه مردم خوزستان مظلوم هستند و امسال نیز تیم فولاد را گیر آورده‌اند و بعد از دو فصل با پنجره بسته که نتوانستیم یک بازیکن بگیریم، اکنون نیز هر طور که دلشان می‌خواهد با تیم ما رفتار می‌کنند.

نکونام همچنین گفت: در چند بازی ما برای تغییر زمان مسابقه نامه زدیم و اصلا هیچ احترامی به ما گذاشته نمی‌شود. انگار همه چیز عادی شده و فولاد تیمی است که هر طور دلشان بخواهد می‌توانند با او رفتار کنند و هر طور که دلشان بخواهد می‌توانند درباره‌اش تصمیم‌گیری کنند. برگزاری بازی در ساعت شش بعد از ظهر و در این سرما را متوجه نمی‌شوم.