خزعلی: معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری برنامه جامعی برای توانمندسازی بانوان دارد

گروه اجتماعی الف،   4001101058

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری گفت: این معاونت با ماموریتی که از سوی ریاست‌جمهوری دارد، برنامه جامعی برای توانمندسازی زنان و مقابله با آسیب‌ها در دست اجرا دارد و در این زمینه با تکیه بر نیروهای مردمی حرکت بزرگی را شروع کرده است.

 به گزارش تسنیم، انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست‌جمهوری پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: حضرت فاطمه الگوی جامع برای همه مردان و زنان است. تاریخ همه زنان اهل بیت به زیبایی ترسیم‌گر این الگوهای بی‌بدیل است.

وی که در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر و زن سخن می‌گفت، عنوان کرد: زنان مورد ستایش قرآن در شرایط سخت، تصمیم‌های مدبرانه گرفتند و جهت تاریخ را با این تدابیر تغییر دادند.

خزعلی گفت: مردانه‌ترین حرکت دفاع مقدس، نقش مادران و زنان بود. برخلاف همه جنگ‌ها که زنان مشکل و مانع مقاومت هستند، اما در ایران و جبهه مقاومت زنان مدافع و همراهان گمنامی هستند که دل امام و رزمندگان را محکم نگه می‌دارند.

وی با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی که به نقش زنان در انقلاب اسلامی پرداخته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند حضور بابصیرت زنان هستیم. دشمن زنان و خانواده را هدف گرفته است و در این جنگ به ظاهر نرم، زنان در خط مقدم هستند و ضرورت دارد مردان پشتیبان و همراه ‌آن‌ها باشند.

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری گفت: راه این نیست که زنان از صف مقدم کنار کشیده شوند. در جنگ شناختی و رسانه‌ای اگر زنان خود برای دفاع برنخیزند و از خود و خانواده دفاع نکنند، دشمن به نابودی سرمایه‌ها می‌پردازد.

وی تاکید کرد: برخی کشورهای غربی حضور زنان ورزشکار در میادین ورزشی با حجاب را ممنوع کردند؛ این بیانگر شدت خوف آن‌ها از ارائه الگوی زن مسلمان است.

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری گفت: این معاونت با ماموریتی که از سوی ریاست‌جمهوری دارد، برنامه جامعی برای توانمندسازی زنان و مقابله با آسیب‌ها در دست اجرا دارد و در این زمینه با تکیه بر نیروهای مردمی حرکت بزرگی را شروع کرده است و دست تمام بانوان را برای این جهاد سازنده می‌فشارد. در مرحله نخست رفع محرومیت در خصوص زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در دستور کار است.