کدام شهرها برای بومگردی جذاب‌ترند؟

گزارش بازرگانی،   4001030039

حتماً تابه‌حال واژه بومگردی را شنیده یا آدم‌هایی را دیده‌اید که به سبک بومگردی سفر می‌کنند. این روزها سفرها و اقامت‌های بومگردی رونق زیادی گرفته‌اند و گردشگران ترجیح می‌دهند سفر خود را به سبک بومگردی انجام دهند.

بومگردی سبک جدیدی از سفر است که گردشگران را در یک ارتباط نزدیک، سالم، مؤثر و صمیمی با طبیعت و محیط سنتی قرار می‌دهد. اگر واژه بوم گردی یا اکوتوریسم (Eco Tourism) را جست‌وجو کنید، می‌بینید که در یک دهه اخیر تا چه اندازه رشد داشته و طرفداران این سبک از سفرها در حال افزایش هستند.

اکوتوریسم درواقع تشکیل‌شده از دو واژه اکو به معنی زیستگاه یا محیط‌زیست و محیط طبیعی و توریسم به معنای گردشگر است. در ایران، اکوتوریسم با عنوان بومگردی شناخته می‌شود و روزبه‌روز به تعداد طرفداران این سبک از سفرها افزوده می‌شود.

تعریف بومگردی

بومگردی نوعی سفر متعهدانه و مسئولانه است که در آن‌همه ویژگی‌های مهم محیط‌ زیستی، فرهنگی، اجتماعی و طبیعی یک منطقه به شکل کاملاً سنتی و اصیل حفظ می‌شود.

مهم‌ترین اصل در سفر بومگردی و اکوتوریسم، تلاش برای حفظ طبیعت و لذت بردن از سفر همراه با کمترین آسیب به محیط طبیعی است. بومگردی در ایران به دلیل جغرافیای بی‌نظیر و طبیعت جذاب و متنوع آن، رشد بی‌نظیری داشته است. به همین دلیل امروزه بسیاری از توریست‌ها سبک سفر بومگردی و لذت هم‌زیستی با مردم مناطق مختلف را ترجیح می‌دهند.

اقامت در روستاهای سنتی، آشنایی با سبک زندگی، کار و فعالیت‌های بومی مردم هر منطقه، امتحان کردن انواع غذاهای سنتی شهرها و ... همگی بخش مهمی از لذت بومگردی هستند. به همین دلیل اجاره اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی رواج زیادی پیدا کرده است.

هومسا به‌عنوان بزرگ‌ترین سایت اجاره آنلاین ویلا و اقامتگاه، گزینه بسیار مناسبی برای تجربه یک سفر بومگردی خاطره‌انگیز است.

بومگردی در ایران

شهرهای ایران، آن‌چنان دیدنی و متنوع‌اند که از بودن و ماندن در هیچ‌کدامشان سیر نمی‌شوید! تنوع شهرهای ایران با طبیعت متفاوت و فرهنگ خاص خودشان، باعث شده سفرهای سبک اکوتوریسم و اقامتگاه‌های بومگردی رشد بی‌نظیری داشته باشند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به محبوبیت برسند.

به همین دلیل اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در قشم یا اجاره اقامتگاه بومگردی در رشت و دیگر شهرهای دیدنی ایران بسیار رایج شده است.

جذاب‌ترین شهرها برای بوم‌گردی در ایران، شهرهای زیر هستند:

قشم

قشم از آن مکان‌هایی است که گوی رشد بوم‌گردی را از بقیه شهرها دزدیده! بومگردی در قشم حال و هوای دیگری دارد و خاطره آن تا ابد در ذهنتان ثبت می‌شود در قشم می‌توانید لذت اقامت در اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی و همزیستی با مردم مهربان جزیره را تجربه کنید. اقامتگاه بوم گردی خانه دوست، اقامتگاه بوم گردی نخل ناخدا وبادگیر سفید از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی قشم و هنگام هستند که از طریق هومسا می‌توان آن‌ها را رزرو کرد.

یزد

یزد یکی دیگر از شهرهای سنتی، باستانی و دیرینه ایران است که با اقلیم خاص خود زبانزد شده است! امروزه اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در یزد طرفداران زیادی دارد و انتخاب عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. تجربه اقامت در اتاق‌های سنتی با سقف‌های گرد و بادگیرهای بومی یزد، همان چیزی است که سفر اکوتوریسم را به این منطقه جذاب‌تر می‌کند. اقامتگاه بومگردی خانه خشتی، کدخدا، دادمهر یزد از معروف ترین بوم گردی های یزد هستند.

اصفهان

اصفهان که تقریباً در میان همه گردشگران دنیا با عنوان زیبای نصف جهان شناخته می‌شود، از آن شهرهای دسته اول است. امکان ندارد به اصفهان سفر کنید و هوس یک گردش بومی به سبک بومگردی به سرتان نیفتد! با اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در اصفهان می‌توانید این لذت بی‌نظیر را بچشید و با طبیعت، فرهنگ و شکل روابط اجتماعی در این شهر آشنا شوید.

شیراز

تقریباً همه گردشگران در هر کجای دنیا، شیراز را با فرهنگ و هنر خاص و جذابش می‌شناسند. در کنار این فرهنگ و هنر، طبیعت شیراز هم حرفی برای گفتن دارد و مجموعه این زیبایی، طبیعت و فرهنگ و تاریخ، بومگردی شیراز را بسیار گسترش داده است.

اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در شیراز این امکان را به شما می‌دهد که تجربه یک اکوتوریسم واقعی را در این شهر به‌یادماندنی داشته باشید!

گیلان و رشت

رشت را می‌توان عروس شهرهای ایران نامید! تمام خطه گیلان، به‌ویژه رشت زیبا، جزو بهترین شهرهای ایران برای تجربه بومگردی هستند. حال و هوای رشت، طبیعت بکر و تماشایی و تنوع غذایی فوق‌العاده این شهر در کنار تاریخ و فرهنگ ساکنان رشت، ترکیب جذابی از بهترین‌هاست.

به همین دلیل هم اجاره اقامتگاه بومگردی در گیلان یا اجاره اقامتگاه بوم گردی در رشت بسیار طرفدار دارد!

تجربه بومگردی با هومسا

اجاره اقامتگاه بوم‌گردی تمیز، زیبا و منحصربه‌فرد که کاملاً تجربه یک زندگی کوتاه بومی را به شما هدیه کند، کار دشواری است. اما، این انتخاب همراه با هومسا آسان شده و به‌راحتی می‌توانید بهترین اقامتگاه‌های بومگردی را در رشت، شیراز، قشم و ... اجاره کنید.

هومسا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه، امکان یک رزرو مطمئن، آسان و هیجان‌انگیز را برای شما فراهم کرده است. با ورود به سایت رسمی هومسا، این امکان را دارید که با مشخص‌کردن فیلترهای موردنظر خود، اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. امکان انتخاب شهر، نوع اقامتگاه، رنج قیمتی، تاریخ و مدت‌زمان اقامت، امکانات اقامتگاه، همراه با قیمت و تصاویر دقیق آن در سایت هومسا فراهم است. مشاوران متخصص و واحد پشتیبانی هومسا، شما را در تمامی مراحل انتخاب، ثبت و رزرو اقامتگاه همراهی می‌کنند.

بنابراین می‌توانید اقامتگاه بومگردی موردعلاقه خودتان را در هر شهری که هستید به‌آسانی انتخاب کنید و لذت سفر بومگردی را بچشید.

هومسا همراه لحظه‌های به‌یادماندنی شماست.