۵۰۰ خودرو در مسیر اشنویه - پیرانشهر رهاسازی شد

گروه اجتماعی الف،   4001030026

فرماندار اشنویه گفت: ۵۰۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک محور اشنویه - پیرانشهر که قادر به ادامه راه نبودند، از عصر امروز تاکنون رهاسازی شد.

۵۰۰ خودرو در مسیر اشنویه - پیرانشهر رهاسازی شد

سیدعلی ترابی در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: این خودروها در مسیر اشنویه - پیرانشهر به علت کولاک شدید در راه مانده بودند که با تلاش نیروهای راهداری، هلال احمر و شهرداری نجات یافتند.

وی افزود: از بامداد روز گذشته کار برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط اداره راهداری در محورهای شریانی این شهرستان در چندین نوبت انجام شده است.

 فرماندار اشنویه ادامه داد: راهداران در جاده‌ها و راهدارخانه‌های این شهرستان حضور داشته و به صورت شبانه روزی در حال ارایه خدمت به مردم هستند.

ترابی بیان کرد: رانندگان از سفرهای غیر ضروری از محورهای اصلی این شهرستان به دلیل کولاک و برف پرهیز کنند.

وی گفت:رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۱دستگاه سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شد و در همین ارتباط ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محورها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و "آغبلاغ" است.