خودروهای داخلی همیشه از عقب تصادف می کنند !

محمد سعادتمند،   4001029037 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
خودروهای داخلی همیشه از عقب تصادف می کنند !

درد و رنج و تالمات ناشی از تصادف زنجیره ای بهبهان هنوز التیام نیافته که دبیر انجمن خودروسازان اظهار نظر فرمودند  علت باز نشدن ایربگ  خودروهای تولید داخل این بوده که همه خودروها " از عقب دچار حادثه شده اند"! خوب به هر حال این هم توجیه خوبی می تواند باشد اگر بپذیریم که خودروهای تولیدی این عزیزان اصلا جلو نداشته باشد در این صورت همواره از عقب دچار حادثه می شوند پس کسی هم نباید توقع باز شدن ایربگ و زنده ماندن سرنشینان را داشته باشد ! به همین سادگی .

این توجیه و اظهارات شگفت انگیز البته مسبوق به سابقه بوده و حرف جدیدی نیست ، چند سال پیش یکی دیگر از همین عزیزان در برابر اصرار مجری برنامه  که چرا خودروهای تولیدی را به ترمز( ای بی اس)  مجهز نمی کنید ،  فرمودند  " به این خاطر که در صورت ترمز گیری ، خودرو دارای ( ای بی اس )  زودتر متوقف شده و خودرو پشت سری با آن تصادف می کند " ! و یا در جواب اینکه چرا خودروهای تولید شما عایق بندی خوبی ندارد و صدای بیرون به شدت برای سرنشینان آزار دهنده است  جواب داده بودند که برای حل این مشکل صدای ضبط ماشین را بیشتر کنید ! به همین راحتی .

واقعیت این است که اگر این توجیهات مضحک و بسیار موهن در برابر مردمی دور از تمدن و بادیه نشین هم استفاده می شد قابل پذیرش نبود چه رسد به مردم شریف ، تحصیل کرده و کاملا آگاه ایرانی که از بد روزگار گرفتار این به اصطلاح  خودروسازان و نگرشهای سطحی   شده اند.

البته حرجی بر آنان نیست ، چون معلوم نیست این دوستان خود و خانواده اشان از خودروهای تولیدی خودشان استفاده کنند!  در نتیجه دچار حادثه از عقب هم نمی شوند ، مسئولین هم که در این موارد وجود خارجی ندارند فقط می مانند مردم که باز هم به فرموده یکی دیگر از همین عزیزان اگر خودرو داخلی خوب نیست پس چرا مردم برای خریدش سرو دست می شکنند ؟! گویی مردم ایران در انتخاب بین انواع برندهای خودرویی و بدون هیچ محدودیتی فقط و فقط خودروهای مونتاژی آقایان را انتخاب کرده و برایش سرو دست هم می شکنند.

به هرحال آش قضیه خودروسازی فشل و مونتاژی و کاملا ناایمن و به شدت آلاینده هوا و البته بسیار گران قیمت ، آنقدر شور شده  که  علاوه بر مردم  داد پلیس راهور و سازمان استاندارد و بسیاری دیگر از مسئولان که به گونه ای خود را سهیم در این اجحاف بزرگ خودروسازان به ملت ایران تصور می کنند نیز در آورده است.

اما شگفت اینکه علی رغم تمام موارد خلاف قانونی که خودروسازان مرتکب می شوند از احتکار چند ده هزاری خودرو برای فشار به بازار و افزایش قیمت گرفته تا عدم پاس کردن حداقل استاندارد های 85 گانه در تولیدات خود و غیره  ... تمام نهادها و سازمان های مسئول در این زمینه  در دولت ، مجلس و یا قوه عدلیه عملا در برابر آنها سکوت کرده و هیچ اقدامی برای جلوگیری از این قانون شکنی های آشکار که تاثیرات منفی زیادی بر کل جامعه دارد انجام نمی دهند.
به هر حال توصیه ما به عزیزان مسئول این است که قبل از اینکه خیلی دیر شود اقدامی کنند زیرا ما به عنوان افراد عادی که در کف جامعه در تماس مستقیم  و بی واسطه با کلیه اقشار مردم هستیم به دوستان صدر نشین هشدار می دهیم  شدت نارضایتی که خودروسازان در بین مردم ایجاد کرده اند بسیار فراتر از چیزی است که شما تصور می فرمایید .  

 " فاعتبروا یا اولی الابصار "