تجمع جمعی از کارکنان محیط زیست در مقابل مجلس

گروه اجتماعی الف،   4001028092 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تجمع سكوت و اعتراض صنفي كاركنان محيط زيست در برابر مجلس برگزار شد

تجمع  جمعی از کارکنان محیط زیست در مقابل مجلس

امروز تعدادی از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با در دست داشتن بنرها و نوشته‌هایی درباره‌ وضع معیشت خود و درخواست اجرای نظام هماهنگ در سازمان حفاظت محيط زيست به تجمع سکوت در برابر مجلس شورای اسلامی گرد هم آمدند. اين مطالبه کارکنان حفاظت محیط زیست که سابقه ای حداقل 20 ساله دارد تاکنون مورد توجه مسوولان قرار نگرفته است و به گفته سخنگوي اين تجمع پس از 20 سال به شكل كنوني مطرح شده‌است.

تجمع‌كنندگان بيان داشتند كه سازمان حفاظت محیط زیست با حدود 7000 نفر كارمند وظیفه حفاظت، حراست و نگهبانی از آب، خاک، هوای مساحت 1648195 کیلومترمربعی کشور را بر عهده دارد. کارشناسان و محیط‌بانان سازمان علیرغم سختی کار بالا و قرارگرفتن در شرایط سخت طبیعی و انسانی شامل برخورد با شکارچیان غیرمجاز، نمونه برداری از واحدها و صنایع آلاینده، پایش و نظارت بر اجرای پروژه‌های عظیم صنعتی، معدنی و عمرانی در اقصي نقاط کشور، پایین‌ترین سطح حقوق و مزایا دربدنه دولت را دارند.

فیشهای حقوقی نمایش داده‌شده در گردهمایی امروز میانگین خالص دریافتی حدود 4 الی 5 میلیون را برای کارشناسان فوق لیسانس و دکترا و داراي سابقه حدود 20 سال و دريافتي حدود 3 الی 4 میلیون برای محیط‌بانان با سابقه بالای 20 سال را نشان مي‌داد. بدیهی است که با اعلام خط فقر رسمی از سوی مراجع ذیربط، اكنون تمامی کارشناسان و محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست زیر خط فقر هستند و توان تأمین معیشت حداقلی برای خانواده‌هایشان را ندارند.

این کارکنان، امروز در كنار تأكيد و تصريح بر عشق‌شان به محیط زیست و تلاششان بر حفظ صداقت و پاك‌دستي خود در کار، از دولت و نمایندگان مجلس خواستار توجه به وضعیت نامناسب معیشتی خود و بهبود این شرایط شدند.

یکی از تجمع کنندگان گفت: امیدواریم مجلس و دولت با توجه به این مسأله تدابیری برای حل این معضل بيانديشند و موجب دلگرمی و انگیزه‌ بيشتر پاسداران محیط زیست کشور شوند.