وزیران نفت ایران و روسیه در مسکو رایزنی می کنند

گروه سیاسی الف،   4001028066

جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و نیکلای شولگینوف همتای روسی وی امروز سه شنبه در مسکو  دیدار و گفت و گو می کنند.

وزیران نفت ایران و روسیه در مسکو رایزنی می کنند

به گزارش ایرنا از مسکو، وزیر نفت و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در گفت و گو با نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه و همچنین الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه درباره راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی، رفع موانع بانکی، گمرکی و زیر ساختی، تقویت همکاری تهران و مسکو در حوزه نفت و انرژی و سرمایه گذاری مشترک در طرح‌های زیربنایی انرژی مذاکره خواهد کرد.

تقویت همکاری ایران و روسیه در قالب اوپک-پلاس به منظور تامین منافع و تنظیم بازار انرژی، تامین نیازمندی‌های متقابل، همکاری منطقه‌ای در انتقال گاز ایران به پاکستان و هند با مشارکت شرکت‌های روسی، بومی سازی تجهیزات نفت در ایران، همکاری در حوزه ال‌ان‌جی، انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک، از محورهای رایزنی اوجی و شولگینوف در مسکو اعلام شده است.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تاکنون ۱۵ بار در تهران و مسکو برگزار شده، اما شانزدهمین اجلاس آن بدلیل کرونا حدود دو سال به تعویق افتاده است.

کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از جمله کارگروه‌های بانکی و مالی، حمل و نقل، تجارت و بازرگانی، صنایع، کشاورزی، فناوری، بهداشت، مسکن و گمرک در دو سال اخیر، نشست‌های مشترک را بصورت برخط برگزار و پیش نویس سند شانزدهمین اجلاس را آماده کرده‌اند.