کانادا به بهانه "حمله روسیه" نسبت به سفر شهروندانش به اوکراین هشدار داد

گروه جهان الف،   4001027037

دولت کانادا در یک توصیه نامه مرتبط با سفرهای جدید، به احتمال "حمله روسیه" به اوکراین اشاره کرد و از شهروندانش خواست از سفرهای غیرضروری به اوکراین اجتناب کنند.

کانادا به بهانه "حمله روسیه" نسبت به سفر شهروندانش به اوکراین هشدار داد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر کرده است و آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود که می‌ترسد در صورتی که دیپلماسی در تحقق اهداف روسیه ناکام بماند، مسکو بهانه ای برای حمله آماده کرده باشد.

دولت کانادا در یک توصیه‌نامه سفر که اواخر روز شنبه منتشر کرد، اظهار داشت: به خاطر احتمال حمله روسیه به اوکراین و بسیج نظامی‌اش در نزدیکی مرز این کشور، سطح خطر برای سفر به اوکراین را به پرهیز از سفرهای غیرضروری تغییر دادیم.

کانادا با داشتن یک جمعیت قابل توجه از اوکراینی‌تبارهایی که از نظر سیاسی نفوذ چشمگیری نیز دارند، از زمان الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی، موضع تند و جدی نسبت به مسکو اتخاذ کرده است.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا قرار است طی چند روز آتی به کی‌یف سفر کند تا مجددا بر حمایت کانادا از حاکمیت اوکراین و تقویت تلاش‌ها برای جلوگیری از اقدامات تهاجمی روسیه تاکید کند.     

جولی در جریان این سفر با نخست وزیر اوکراین دیدار می‌کند و برای بازدید از هیات آموزشی کانادا متشکل از ۲۰۰ نیرو که از سال ۲۰۱۵ میلادی در غرب این کشور حضور دارند، به این منطقه سفر خواهد کرد.

مارتا مورگان، معاون وزیر امور خارجه کانادا و وندی شرمن، همتای آمریکایی‌اش روز جمعه با یکدیگر مذاکره کرده و متعهد ادامه هماهنگی‌های نزدیک برای جلوگیری از اقدامات تهاجمی روسیه علیه اوکراین شدند و از روسیه خواستند در راستای کاهش تنش‌ها تلاش کند.

کانادا در حال حاضر به خاطر الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، تحریم‌هایی را علیه بیش از ۴۴۰ فرد و نهاد اعمال کرده است.