رییس پلیس راهور تهران بزرگ: ویروس کرونا ترافیک تهران را کاهش داد

گروه اجتماعی الف،   4001026060

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک تهران در سال ١۴٠٠ نسبت به سال ٩٨ به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشت به طوری که این روند در جاده‌ها و سطح شهر محسوس بود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ: ویروس کرونا ترافیک تهران را کاهش داد

به گزارش ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: انجام واکسیناسیون به صورت گسترده و بازگشایی مشاغل باعث افزایش حجم ترافیک شده و بازگشایی مراکز آموزشی حجم ترددها و ترافیک در سطح شهر به خصوص هنگام صبح‌ چشمگیرتر می شود.

وی ادامه داد: در ٩ ماهه گذشته ٢٢ درصد به تعداد خودروهای پایتخت اضافه شده بدون آنکه خودرو فرسوده‌ای از رده خارج شود.

حمیدی گفت: با توجه به جلساتی که با نخبگان در حوزه حمل و نقل عمومی داشته‌ایم در چند سال آینده بار سفرهای شهری از خودرو شخصی به حمل و نقل عمومی خواهد رفت.

وی افزود: در حوزه تصادفات و طبق آمار اعلامی از پزشکی قانونی، در ٩ ماهه گذشته ١۵۴ عابر پیاده یعنی ٣٨ درصد از کل کشته‌شدگان، ١٩٠ موتورسوار یعنی ۴۶ درصد و همچنین ۶٧ نفر در وسایل نقلیه معادل ١۶ درصد از کل فوتی‌ها در تصادفات تهران جان خود را از دست داده‌اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ۴٢ درصد از تصادفات تهران به دلیل توجه نکردن راننده به جلو است و بیشترین عامل آن استفاده از تلفن همراه است.

وی ادامه داد: با تقویت گشت‌های نامحسوس در محل‌های خلوت بزرگراهی و معابر سطح شهر در یک مقطع کوتاه زمانی بیش از ۵٠٠ خودرو که تخلفاتی در این حوزه داشتند توقیف شدند.

حمیدی افزود: در یک ماه اخیر در حوزه گشت‌های نامحسوس، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خودرو متخلفان را از توقف‌های ساعتی تا رفتن خودرو به پارکینگ توقیف کرده است.

وی ادامه داد: عملکرد شرکت و سازمان‌هایی که به صورت انبوه وسایل نقلیه سنگین دارند توسط عوامل راهور تهران کنترل می‌شوند و هر شرکت یا بخشی که قوانین را رعایت نکند وسایلشان توقیف و خود شرکت نیز تعطیل خواهد شد، برای مثال شرکت آسیا بتن که یکی از وسایل نقلیه آنها موجب تصادف سنگین در تهران شده بود یک سال تعطیل شد. 

حمیدی با بیان اینکه هر شرکتی که زیر مجموعه خود را کنترل نکند تعطیل خواهند شد، بیان کرد: در ٩ ماهه گذشته ٩ شرکت به دلیل تخلفات وسایل نقلیه‌شان تذکر گرفته‌اند و اگر تخلفاتشان ادامه‌دار باشد تعطیل خواهند شد.

وی ادامه داد: میکسرها با رعایت مقررات از ٩ صبح تا ٣:٣٠ دقیقه عصر مجوز حرکت دارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در حوزه اعمال قانون ٣ میلیون و ٩٠٠ هزار بار خودروهایی که معاینه فنی ندارند جریمه شدند.

وی با بیان اینکه پلاک ١۵٠٠ دستگاه خودرو دودزا کنده شد، افزود: یک هزار و ۱۲۰ خودرو معاینه فنی داشته‌اند اما در کنترل‌های بعدی سیار که توسط عوامل پلیس راهور انجام شد معاینه فنی‌شان باطل شده است.

حمیدی گفت: در ٩ ماهه گذشته با بیش از ۴۶٠ هزار خودرو متخلف که اقدام به دستکاری پلاک خودرو خود کردند برخورد شد.

حمیدی ادامه داد: آمبولانس‌های متخلف که خارج از سیستم کاری خود کار می‌کنند توسط پلیس جریمه خواهند شد.

وی افزود: در ٩ ماهه اخیر ٢۵٢ محل حادثه خیز اصلاح شده است، ١٧٠ محل که نیاز به تعمیر بررسی و تعمیر شده، در بزرگراه‌ها بیش از ٣٠ کیلومتر نیوجرسی جایگزین گاردریل شده و ٢۶٧ محل رفت و برگشت نیز جداسازی شده است.