نحوه نگهداری صحیح از انواع ساعت مچی

گزارش بازرگانی،   4001026007

نحوه نگهداری از ساعت مچی زنانه و ساعت مچی مردانه

ساعت یکی از اکسسوری های محبوب میان خانم ها و آقایان است که دارای مدل های متنوعی است. قیمت ساعت مچی متفاوت است، مثلا از قیمت صدهزارتومان تا صدمیلیون تومان را شامل می شود.هراستایلی با یک نوع ساعت مچی تکمیل می شود. معمولا برای تیپ های اسپرت از ساعت های بندچرمی استفاده می شود و برای استایل های رسمی از ساعت هایی با دسته فلزی استفاده می شود.ساعت مچی قابلیت این را دارد که سال های زیادی برای ما کار کند، ولی این دوام نیازمند انجام مراقبت های ساده ای است. در ادامه مطالب نکاتی درباره نگهداری ساعت های مچی مردانه و ساعت مچی زنانه بیان می کنیم. پس تا پایان مطالب ما را همراهی کنید.

پاک کردن ساعت مچی

اگر دوست دارید ساعت مچی تان مدت های طولانی کارکند، بهتر است هر روز آن را پاک کنید. برای اینکار فقط به یک پارچه تمیز و نرم نیازدارید. چندین بار روی صفحه و دسته ساعت بکشید تا آلودگی ها رفع شود.

برای پاک کردن موثر بند ساعت مچی می توانید با توجه به نوع جنس بند ساعت یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

1.آب ولرم و پاک کننده ای با قدرت ملایم: مخصوص ساعت هایی با بندفلزی است.

2.آب ولرم و سرکه سفید: مخصوص ساعت هایی با بندچرمی است.

این کا را چند ماه یکبار انجام دهید و پس از تمیز کردن حتما بندساعت مچی را بخوبی خشک کنید.

استفاده از خدمات پس از فروش

بیشتر کارخانه های تولید ساعت مچی دارای خدمات پس از فروش هستند. با وجود این خدمات خریدار می تواند برای استفاده از سرویس دهی مجددا به آنها مراجعه کند.برای سرویس دهی به نوع ساعتتان دقت کنید. برای ساعت های مکانیکی بهتر است هر دو سال یکبار و برای ساعت های کوارتزی هر 4 سال یکبار اقدام فرمایید.

دوری ساعت های مچی مردانه و زنانه از آهن ربا و میدان مغناطیسی

باید ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه را از محل آهن ربا دور کرد، زیرا ممکن است اشکالاتی در تنظیمات و زمان بندی ساعت ایجاد شود.میدان مغناطیسی تاثیرسو آنچنانی بر ساعت های دیجیتال نمی گذارد ولی بر روی ساعت های مکانیکی که با باطری کار می کنند تاثیر گذار خواهد بود.ساعت های مکانیکی خیلی زود تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار می گیرند ولی به محض دور شدن از محل با تنظیم دوباره بخوبی شروع به کار می کنند.

ضدآب بودن ساعت مچی مردانه و زنانه

اکثر ساعت های امروزه دارای آپشن ضدآب هستند ولی ساعت های مختلفی هستند که در گذر زمان این ویژگی را از دست می دهند. حتی ساعت مچی هایی که ویژگی ضدآب بودن را ندارند می توانند ذرات ریز آب را دفع کنند ولی بهتر است تا حدالامکان ساعتتان را از آب دور نگه دارید.این مورد برای ساعت های مچی بندچرمی مهم تر است، زیرا رطوبت و خیسی باعث می شود که بافت چرمی ساعت ضعیف شود.ساعت های ضدآبی وجود دارد که قابلیت ورود به عمق 30 متری آب هم دارند.

محافظت از صفحه ساعت مچی

سعی کنید مراقب صفحه ساعت مچی تان باشید، زیرا در وضوح دیدن ساعت خیلی مهم است. صفحه زمان برخورد با اجسام سخت و نوک تیز ممکن است آسیب ببیند.این موضوع برای ساعت مچی زنانه بااهمیت تر است، زیرا از ظرافت بیشتری برخوردارند. بهتر است هفته ای یکبار شیشه ساعت مچی را با پارچه مخصوص پاک کنید.

جعبه ساعت مچی

اگر از ساعت مچی خود هرچند وقت یکبار استفاده می کنید بهتر است آن را در جعبه مخصوص خودش بگذارید. جعبه ساعت این امکان را به شما می دهد که از ساعت بطور ایمن نگه داری و مراقبت کنید.حتی اگر جعبه ساعت را گم کرده اید یا دور انداخته اید یکی مشابه آن تهیه کنید و ساعت را درونش نگه دارید.

دوری از آفتاب

گذاشتن طولانی مدت ساعت در معرض نورخورشید مضر است، چون نور خورشید به مرور زمان رنگ ساعت را کم رنگ می کند و با گرمای تولید شده از مدت عمر باتری می کاهد.اگر از ساعت مچی تان خیلی استفاده نمی کنید آن را در جعبه مخصوص و در سایه مگهداری کنید.

دوری از مواد شیمیایی

ساعت مچی را در معرض پاک کننده ها و ادکلن قرار ندهید، بویژه ساعاتی با بند چرمی.اگر از عطر و ادکلنت خود بر روی مچ دست می زنید اجازه دهید کامل خشک شود سپس ساعت را روی دستتان ببندید. اگر برخی مواد شیمیایی وارد ساعت شما شود آن را بطور کامل از کار می اندازند.

مطالعه دفترچه راهنما ساعت مچی

سعی کنید دفترچه راهنمای ساعت مچی تان را حتما مطالعه کنید، بویژه اگر ساعتتان از برند گران قیمتی است. در این دفترچه تمام نکات لازم جهت نگه داری و تنطیم ساعت وجود دارد. پیشنهاد می کنیم پس از خرید ساعت حتما دفترچه راهنما را مطالعه فرمایید تا از ایجاد آسیب به آن جلوگیری کنید.

ساعت را دستکاری نکنید

اگر دوست دارید از ساعتتان مدت ها استفاده کنید از باز کردن خودسرانه اجزای ساعت صرف نظر کنید. برای تعمیر و رفع ایراد بهتر است ساعت مچی را به فرد ماهری بسپارید، چون ممکن است ساعت را باز کنید و گردوغبار وارد ساعت شود که باعث بوجودآمدن مشکلاتی در کارکرد ساعت می شود.تا این بخش نکات مهمی برای نگه داری از ساعت مچی زنانه و ساعت مچی مردانه بیان کردیم. هیچ تفاوتی در نگه داری میان ساعت مچی زنانه و مردانه وجود ندارد. در ادامه نکات دیگری جهت حفاظت از ساعت را بطور خلاصه ذکر می کنیم.

- برخی از ساعت مچی زنانه و ساعت مچی مردانه دارای بند چرمی هستند که درصورت خیس و مرطوب شدن بهتر است فورا آن را با دستمالی تمیز خشک کنند.

- برای جلوگیری از ایجاد خراشیدگی روی بدنه ساعت بهتر است زمان کارکردن آن را از دستتان خارج کنید تا احتمال آسیب رسیدن به آن کمتر شود.

- جهت تعویض باتری ساعت بهتر است به فروشگاه همان برند یا فروشگاه های ساعت مچی معتبر مراجعه فرمایید.

- از ساعت های اتوماتیک باید بیشتر مراقبت کرد تا ساعت های کوارتزی، زیرا حساسیت بالاتری نسبت به ضربه دارند.

"گالری نقش زمان" فروش آنلاین انواع ساعت مچی اصل و اورجینال

تمام نکات ذکر شده را در حفاظت از ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه بکارگیرید تا از آن مدت طولانی استفاده کنید. همچنین برای انجام یک خرید مطمئن می توانید از گالری نقش زمان استفاده کنید. گالری ساعت نقش زمان ارائه دهنده باکیفیت ترین محصولات، مناسب ترین قیمت و زیباترین طرح های ساعت مچی است.

برای اطلاع از محصولات و قیمت‌ها می‌توانید نام گالری نقش زمان را در گوگل سرچ کنید یا با شماره 26702363-021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره‌های خوب کارشناسان فروشگاه نقش زمان برای انتخاب بهتر در خرید بهره‌مند شوید.