رئیس کل بانک مرکزی:  وضع اقتصادی خوب نیست اما رو به بهبود است

گروه اقتصادی الف،   4001026003 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل بانک مرکزی گفت: زمانی که نرخ تورم رو به کاهش است به این معنی نیست که تورم نداریم بلکه به این معنی است که روند رشد تورم کم شده و گرانی کم شده است و امیدواریم این روند کاهشی در آینده نیز ادامه یابد.

رئیس کل بانک مرکزی:  وضع اقتصادی خوب نیست اما رو به بهبود است

به گزارش ایسنا، علی صالح‌آبادی در یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور اظهار کرد: با این‌که دولت جدید با شرایط خاص و سختی آغاز به کار کرد و در سال گذشته بالاترین نرخ تورم به ثبت رسید، نرخ تورم در ماه‌های اخیر رو به کاهش است و نرخ تورم نقطه به نقطه آذرماه نسبت به مردادماه ۱۷.۵ رصد کاهش یافته است.

وی افزود: زمانی که نرخ تورم رو به کاهش است به این معنی نیست که تورم نداریم بلکه به این معنی است که روند رشد تورم کم شده و گرانی کم شده است و امیدواریم این روند کاهشی در آینده نیز  ادامه یابد. 

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این‌که در روزهای اخیر عرضه ارز در سامانه نیما بیشتر از تقاضا بوده است، گفت: در ۹ ماهه امسال معادل ۴۰ میلیارد دلار در سامانه نیما برای کالاهای اساسی، ارز اشخاص و ... عرضه شده است. علاوه براین، در ۶ ماهه امسال رشد اقتصادی ۳.۳ درصد بوده و قطعی‌های برق تاثیر خود را بر کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال گذاشت. 

صالح‌آبادی ادامه داد: وضع اقتصادی خوب نیست اما رو به بهبود است. در سامانه نیما، معادل ۲۳ میلیارد دلار ارز عرضه شده که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش یافته است. همچنین، در بازار متشکل ارزی نیز معادل ۱.۵ میلیارد دلار عرضه داشته‌ایم که ۲۷۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. 

وی با بیان این‌که حجم و ارزش صادرات نفتی و غیرنفتی رشد کرده است، گفت: برای سال آینده، وضعیت رشد اقتصادی ۸ درصدی را انتظار داریم و وضعیت سال آینده را وضعیت بهتری نسبت به امسال پیش‌بینی می‌کنم.