انتصاب یک مقام سیا برای مقابله با مداخله انتخاباتی

گروه جهان الف،   4001025091

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا یک مقام پرسابقه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا را به عنوان هماهنگ کننده پاسخ جامعه اطلاعاتی این کشور به تهدیدات روسیه، چین و دیگر رقبا علیه انتخابات معرفی کرد.

انتصاب یک مقام سیا برای مقابله با مداخله انتخاباتی

نیکول دی های، سخنگوی آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت، جفری ویچمن از سوی آوریل هاینس به عنوان مدیر حوزه تهدیدات انتخاباتی معرفی شد. دی های گفت که ویچمن بیش از ۳۰ سال در سازمان سیا از جمله در سمت‌های حوزه‌های ضد اطلاعات و سایبری خدمت کرده است. این انتصاب او اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه استار تریبیون، این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌ها در آمریکا برای ایجاد یک مرکز اطلاعاتی جدید با هدف جلوگیری از دخالت خارجی در دموکراسی آمریکا به بن بست خورده است. در حالی که کارشناسان و مقامات اطلاعاتی آمریکا بر لزوم تشکیل این مرکز پیشنهادی موسوم به مرکز مقابله با نفوذ بدخواهانه خارجی تاکید می‌کنند، پیشنهاد ایجاد این مرکز به دلیل اختلاف نظر بر سر اندازه و بودجه مرکز متوقف شده است.

مدیر اجرایی مقابله با تهدیدات انتخاباتی در آمریکا در واقع مسؤول هماهنگی تمامی تلاش‌های مربوط به امنیت انتخابات در جامعه اطلاعاتی ۱۸ عضوی این کشور است و شامل آژانس‌هایی می‌شود که حملات سایبری، کمپین‌های انتشار اطلاعات دروغ و تلاش‌ها برای تأثیرگذاری بر سیاستمداران و بحث‌های سیاسی را شناسایی و از کار آنها جلوگیری می‌کنند.

شلبی پیرسون مدیر اجرایی قبلی این حوزه  پس از ارائه یک جلسه در پشت درهای بسته با قانونگذاران درباره تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ به نفع دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در کانون توجه قرار گرفت. این صحبت‌ها باعث عصبانیت ترامپ شد و او در ادامه به مدیر وقت اطلاعات ملی حمله کرده و او را تغییر داد.