وجود ۸۰۰ مورد مبتلا به امیکرون در کشور

گروه سلامت الف،   4001024065
وجود ۸۰۰ مورد مبتلا به امیکرون در کشور

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 700 تا 800 نفر در کشور مبتلا به امیکرون شناسایی شده و نگرانی ما سرعت انتشار این سویه کووید 19 است.

یونس پناهی در جلسه شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: از نظر کنترل سویه امیکرون باید در کنار زدن ماسک و شستشوی دست، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود که در این زمینه همچنان رعایت شیوه‌نامه‌ها مهم و اساسی به نظر می‌رسد.


وی به 50 جهش ویروس کرونا در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امیکرون سویه جهش یافته کووید 19 است که سرعت انتشار آن بسیار بالاست و اگر مراقبت انجام نشود در جامعه شاهد همه‌گیری آن خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تزریق واکسن به ویژه دز سوم تصریح کرد: 10 میلیون دز در گام سوم برای افراد جامعه تزریق واکسن انجام شده تا در برابر سویه‌های جدید مقاومت بیشتری را از سوی گروه‌های مختلف جامعه شاهد باشیم.


پناهی به دریافت‌کنندگان دز سوم توصیه کرد تا پلاتفرم متفاوت از دز اول و دوم دریافت کنند تا امکان مقاومت و ارتقا سیستم بدنی آنها فراهم آید.


وی در مورد واکسن تولیدی مشابه فایزر در داخل کشور افزود: نمونه مشابه فایزر در کشور تولید شده و شرکت‌های سازنده سعی می‌کنند تا واکسن با مقاومت بالا در برابر سویه‌های جدید تولید و به بازار عرضه کنند.


پناهی خاطر نشان کرد: به اندازه کافی ذخیره واکسن کرونا در کشور وجود دارد و امیدواریم هموطنان نسبت به دریافت دز سوم دقت لازم را داشته باشند تا خطر و آسیب ناشی از این سویه به حداقل برسد.