بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تا پایان سال جاری امهال می‌شود

گروه اقتصادی الف،   4001024034
بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تا پایان سال جاری امهال می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تا پایان سال جاری امهال می‌شود و حدود ۵۰ طرح مشمول این ابلاغیه دولت در استان وجود دارد.

علی‌اکبر اکبری‌راد، شامگاه پنجشنبه ۲۳ دی به خبرنگاران اعلام کرد: براساس این ابلاغیه بازپرداخت تمامی تسهیلات بانکی اخذ شده توسط تاسیسات و فعالان گردشگری دارای مجوز از وزارت گردشگری تا پایان سال جاری امهال می‌شود و به انتهای دوره تقسیط منتقل خواهد شد تا پس از آخرین قسط وصول شود.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده در استان و برای اطلاع‌رسانی به افراد واجد شرایط اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته است که متقاضیان باید برای امهال تسهیلات دریافتی به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: بانک‌های ملی، ملت، پست بانک، سینا، کشاورزی و صادرات پرداخت‌کنندگان این گونه تسهیلات به متقاضیان هستند و آمادگی دارند تا در اجرای مصوبه دولت سیزدهم مبنی بر امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری استان مساعدت کنند.

وی افزود: تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید نیز مشمول برخورداری از این مصوبه می‌شود و این صندوق نیز آمادگی همکاری با متقاضیان تسهیلات گردشگری را دارد.

اکبری‌راد بیان کرد: مجموع تسهیلات اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان خراسان جنوبی که مشمول این مصوبه می‌شود، ۳۵ میلیارد تومان است و این اقدام و ابلاغیه اخیر دولت به منظور حمایت و پشتیبانی از تاسیسات و فعالان گردشگری که در دوران شیوع کرونا دچار خسارت و زیان شده‌اند، ابلاغ شده است.

وی گفت: ضرورت دارد متقاضیان و فعالان بخش گردشگری برای امهال بازپرداخت تسهیلات اشتغالزایی خود به بانک‌های عامل مراجعه و از این فرصت استفاده کنند.‌