بازگشت دنی آلوس به تیم ملی برزیل

گروه ورزشی الف،   4001024011
بازگشت دنی آلوس به تیم ملی برزیل

سرمربی برزیل دنی آلوس را به اردوی تیم ملی برزیل برای انتخابی جام جهانی دعوت کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، تیته، سرمربی برزیل، دنی آلوز را برای دو بازی آخر مقدماتی جام جهانی مقابل اکوادور و پاراگوئه فراخواند. وینیسیوس جونیور و رودریگو زوج هجومی ۲۱ ساله رئال مادرید نیز در لیست ۲۶ نفره حضور دارند. نیمار که از ناحیه مچ پا که در ماه نوامبر با پاری سن ژرمن مصدوم شد، دوران نقاهت را پشت سر می گذارد و از این دو بازی کنار گذاشته شد.

آلوز ۳۸ ساله در ماه نوامبر پس از فسخ قراردادش با سائوپائولو در دو ماه قبل، بازگشتی هیجان انگیز به بارسلونا داشت. یکی از پرافتخارترین ورزشکاران جهان، از ترکیب اخیر تیته کنار گذاشته شده بود.

این مدافع راست کهنه کار که کاپیتان برزیل در المپیک ۲۰۲۰ بود، اولین بازی خود در لیگ را برای بارسا در ۸ ژانویه انجام داد و در باخت ۳-۲ چهارشنبه مقابل مادرید در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا به میدان رفت.

وینیسیوس جونیور در آن بازی گلزنی کرد تا به فصل تاثیرگذار خود در مادرید ادامه دهد. او در این فصل نسبت به دو فصل قبلی خود گل‌های بیش‌تری به ثمر رسانده است و اکنون ۱۵ گل در ۲۷ بازی برای مادرید در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است.

رودریگو نیز در این فصل از دقایق بیش‌تری برخوردار بوده و ۲۷ بازی برای لوس بلانکوس انجام داده است.

تیته از هواداران خواسته است که در مورد وینیسیوس جونیور و رودریگو صبور باشند تا جوانان بتوانند تجربه کسب کنند و در تیم ملی به بلوغ برسند.

تیته با بیان این که باید خیلی مراقب ورزشکاران جوان باشیم، گفت: باید آرام باشیم و انتظارات را اغراق نکنیم. وینیسیوس سومین فصل حضورش در مادرید را سپری می‌کند و خودش را ثابت کرده است. او چند بار با ما بوده است؟ این یک روند است و ما باید مراقب باشیم. او نوسان خواهد داشت.

فیلیپه کوتینیو که در ۱۱ ژانویه به صورت قرضی ۶ ماهه اولیه از بارسلونا به استون ویلا پیوست، جایگاه خود را در این تیم حفظ کرده است.

تیته گفت: کوتینیو بازیکن مهمی برای تیم است. او در حال بازیابی بهترین سطح خود است. او در شرایط بازگشت به تیم ملی است.

فابینیو، هافبک لیورپول و لوکاس پاکئتا، هافبک لیون در لیست حضور دارند اما بازی مقابل اکوادور در ۲۷ ژانویه را به دلیل محرومیت از دست خواهند داد.

با افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹، فدراسیون فوتبال برزیل (CBF) اعلام کرده است که همه بازیکنان اروپایی مستقیماً با همان پرواز از مادرید به کیتو سفر خواهند کرد.

برزیل که قبلاً به جام جهانی صعود کرده و در مقدماتی شکست نخورده است، در ۱ فوریه میزبان پاراگوئه است.

ترکیب برزیل
آلیسون و فابینیو (لیورپول)، ادرسون و گابریل ژسوس (منچستر سیتی)، وورتون (پالمیراس)، امرسون رویال (تاتنهام)، دنی آلوس (بارسلونا)، الکس ساندرو (یوونتوس)، الکس تلس و فرد (منچستریونایتد)، مارکینیوس (پاری سن ژرمن)، گابریل ماگالهس (آرسنال)، تیاگو سیلوا (چلسی)، ادر میلیتائو، وینیسیوس جونیور، رودریگو و کازمیرو (رئال مادرید)، گرسون (مارسی)، برونو گیماراس و لوکاس پاکئتا (لیون)، فیلیپه کوتینیو (استون ویلا)،  رافینیا (لیدز یونایتد)، آنتونی (آژاکس)، اورتون ریبیرو و گابی (فلامنگو)، ماتئوس کونا (اتلتیکو مادرید)