سعید محمد: برای تکمیل پل خلیج فارس ۳۰۰ میلیون یورو نیاز است

گروه اقتصادی الف،   4001023043 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: برای تکمیل پل خلیج فارس ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است.

سعید محمد: برای تکمیل پل خلیج فارس ۳۰۰ میلیون یورو نیاز است

به گزارش تسنیم، سعید محمد در بازدید از پل خلیج فارسبا بیان اینکه درصورت تامین این اعتبار در سه سال آینده، پل به بهره برداری می‌رسد، اظهار داشت: پل خلیج فارس جزیره قشم را به سرزمین اصلی در غرب بندرعباس وصل می‌کند.

وی گفت: در بودجه سال 1401 صد میلیون دلار از تهاتر نفت برای اجرایی کردن ساخت پل خلیج فارس درنظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با اختصاص این اعتبار در سال آینده، قرارداد ساخت آن با پیمانکار ایرانی بسته‌ و به دست متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

‌محمد ابراز امیدواری کرد مصوبات اجرایی این طرح امروز در نشست شورای اداری با حضور رئیس جمهور، به تصویب برسد.

وی به تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای مردم قشم اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت‌های خوب بخش خصوصی برای راه اندازی آب شیرین کن‌هایی به ظرفیت 20 هزار متر مکعب در منطقه استفاده کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: اکنون روزانه 20 هزار متر مکعب در ثانیه، آب به وسیله آب شیرین کن‌ها در قشم تولید می‌شود که می‌توان به تمام روستا‌های این شهرستان آبرسانی شود.

سعید محمد افزود: در بودجه سال 1401 به دنبال مصوبه برای تامین هزینه آب اهالی قشم با تعرفه‌های دولتی هستیم.

وی به مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد هم اشاره کرد و گفت: از 20 سال پیش تاکنون مناطق آزاد از پرداخت مالیات معاف هستند که این در بودجه سال 1401 باید به نفع فعالان اقتصادی و تولیدی در مناطق آزاد تغییر یابد.

دبیر شورای مناطق آزاد کشور گفت: باید زمینه فعالیت هرچه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناطق آزاد کشور فراهم شود.