سجادی: نمیدانم چرا از داخل برای حذف سرخابی ها اقدام شده/ فدراسیون فوتبال هنوز پاسخی به ما نداده

گروه ورزشی الف،   4001021092

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای من هم سوال است اگر فدراسیون به کمیته بدوی و استیناف ماموریت داده چرا از داخل باعث حذف ۲ باشگاه شده‌اند.  

سجادی: نمیدانم چرا از داخل برای حذف سرخابی ها اقدام شده/ فدراسیون فوتبال هنوز پاسخی به ما نداده

به گزارش فارس، حمید سجادی در حاشیه حضورش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن تشکر ویژه از کمیسیون مجلس شورای اسلامی که امروز دغدغه‌مند و مسئولانه مطالبی را عنوان کرده و بنده را مورد محبت قرار دادند، مطالبات به حقی مطرح شد. تمرکز بحث اصلی مباحث استقلال و پرسپولیس بود که ترک فعل‌های انجام شده از داخل را بهتر از ما تک به تک نام بردند و بر من تکلیف است که به جد پیگیری کنم و از حقوق این 2 باشگاه دفاع کنم.

وی افزود: هنوز 5 روز دیگر در این خصوص فرصت داریم، در یکی دو روز گذشته جلسات متعدد حقوقی را داشتیم و پاسخی را هم آماده کردیم که خدمت آنها تقدیم شد. چون AFC حق اعتراض را داده بود از این فرصت استفاده می‌کنیم تا کم و کسر ها مشخص شود. به عنوان خادم ورزش و جوانان مثل 2 مسئول دو باشگاه که برایشان سوال است برای من هم سوال است اگر فدراسیون جمهوری اسلامی فوتبال ایران نمایندگی از AFC دارد و اگر مجوزی به این فدراسیون داده شده که کمیته بدوی و استیناف مسئول رسیدگی به این پرونده‌ها بودند و حرکتی را کمیته بدوی شروع کرده که واقعا هنوز هم به دنبال پاسخ این کار آنها هستیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد:چرا از داخل اینگونه اقدام شده است؟ در استیناف یک فرصت یک ماهه و یک فرصت 3 ماهه داده شده و در حالی که ما مشغول آمده سازی مدارک و راستی آزمایی بودیم به شوک رفتیم چون به یکباره دو هفته پیش اعلام شد شما 5 روز فرصت دارید و دوباره مدارک ارسال کنید. هنوز هم کسی در این زمینه به ما پاسخ نداده است. در پایان این 5 روز مسئولان باشگاه تمام کار و زندگی خود را گذاشته و مدارک را تهیه کردند.

سجادی یاد‌آور شد: یکسری تکالیف از سال 2016 باقی مانده بود که به قول امروزی‌ها حواله به ماه‌های بعد داده شده و دلخوش به مجوز های موقت شده است. همین مسائل باعث سهل انگاری و کاهلی شد و محیط بین‌الملل جدی گرفته نشد. اینها در 3-4 ماه گذشته جمع شد و همکاران ما زحمات زیادی کشیدند و مالکیت 2 باشگاه را برطرف کردند. برای واگذاری دورخیز خوبی صورت گرفت. در اواخر بهمن ماه فرایند خصوصی سازی آغاز می‌شود و ما به AFC تضمین دادیم. وقتی باشگاهی وارد بورس می‌شود باید شاخصه‌هایی داشته باشد.همکاران ما در دولت، وزارت اقتصاد و دارایی و به دستور ریاست جمهوری همه گونه تلاش کردند و با دیپلماسی وزارت امروز خارجه تمام تلاش خود را کرده‌ایم که 2 تیم در آسیا حفظ شوند.

وی ادامه داد:هنوز هم از فرصت باقی مانده استفاده می‌کنیم و حرف حقمان را در بحث بین‌الملل فوتبال ثابت خواهیم کرد چون در 4-5 ماه اخیر ما کم‌کاری خاصی انجام ندادیم.