ترویج فساد در ارتش اسرائیل و فرار نظامیان زن از خدمت اجباری

گروه جهان الف،   4001021054 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در شرایطی که آزار و اذیت جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل به یک پدیده رایج شده، زنان به هر بهانه‌ای به دنبال فرار از خدمت سربازی هستند.

ترویج فساد در ارتش اسرائیل و فرار نظامیان زن از خدمت اجباری

به گزارش الف، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی یکی از معدود ارتش‌هایی است که تلاش کرده تا  راهی را برای جذب زنان باز کند؛ جایی که ۳۳ درصد از کل سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را زنان تشکیل می‌دهند.  پدیده جذب زنان در ارتش این رژیم موضوع جدیدی نیست و در سال ۱۹۴۸  یعنی زمان تاسیس رژیم جعلی اسرائیل نیروی رزمی زنان «هال ناشیم» درارتش اسرائیل  تشکیل شد و از آن زمان زنان اجازه حضور در تمامی بخش‌ها و یگان‌های ارتش رژیم اشغالگر را دارند.

رژیم‌صهیونیستی خدمت سربازی را برای زنانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده‌اند حدود ۲۴ ماه یعنی ۲ سال در نظر گرفته  و در صورتی که آنها مشکلاتی همچون بارداری و معلولیت جسمی و ذهنی  داشته باشند از خدمت سربازی معاف می‌شوند. مشکلات مذهبی نیز از جمله دیگر عواملی است که می‌تواند منجر به معافیت زنان از خدمت سربازی در ارتش رژیم صهیونیستی شود و آمار نشان می‌دهد که زنان سالانه تقریباً 20هزار درخواست به بهانه‌های مذهبی جهت فرار از خدمت ارائه می‌دهند.

آنگونه که رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهند خدمت زنان در ارتش این رژیم در مناطق مرزی میان فلسطین و اردن انجام می‌شود که تقریباً آرام‌ترین مرزهای فلسطین اشغالی به شمار می‌رود.  بر اساس این اطلاعات زنان در ارتش رژیم صهیونیستی به شکل مختلط در کنار مردان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

بسیاری از کارشناسان و ناظران امور رژیم صهیونیستی معتقدند جذب زنان در ارتش اسرائیل نواقص و کمبودهای این ارتش را آشکار می‌کند.  بر این اساس رژیم صهیونیستی برای غلبه بر مشکل کمبود سربازان مرد که به دلیل ترس‌های فراوان بعد از جنگ‌های دو دهه گذشته با مقاومت، از خدمت سربازی فراری هستند و هیچ تمایلی برای حضور در ارتش ندارند، زنان را به خدمت می‌گیرد. 

ناکامی‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی که روحیه و اعتماد به نفس  سربازان مرد را به مرحله فروپاشی رسانده از جمله دیگر عوامل جذب زنان در ارتش اسرائیل محسوب می‌شود. آمار مراکز تحقیقاتی رژیم اشغالگر صهیونیستی طی چند سال گذشته نشان می‌دهد که سربازان ارتش این رژیم به ویژه بعد از جنگ جولای ۲۰۰۶ با حزب الله دچار مشکلات و بحران‌های روحی و روانی فراوانی شدند که آنها را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.  شوک ناشی از جنگ و  فرسایش نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی  از جمله مهمترین دلایل این وضعیت نظامیان به شمار می‌رود.

در حالی که بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی زنان همانند مردان موظف به گذراندن دوره خدمت اجباری هستند، سوء استفاده از آن‌ها در ارتش اسرائیل از ابتدا همواره به اشکال مختلف وجود داشته و در دوره‌های گوناگون اخبار متعددی درباره رسوایی اخلاقی و تجاوز به زنان در این ارتش منتشر می‌شود.  البته همانگونه که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند بسیاری از این رسوایی‌ها فاش نشده و پرونده‌های آنها برای همیشه بسته شد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تجاوز و سوء استفاده جنسی از زنان در ارتش اسرائیل تبدیل به یک مسئله عادی شده  و شکایت سربازان زن این ارتش در این زمینه همواره رو به افزایش است.

روزنامه  صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در این زمینه گزارش داد که تنها در سال ۲۰۲۰،  ۱۵۴۲ مورد تجاوز و رسوایی جنسی در ارتش اسرائیل رخ داده است اما با این وجود تنها ۳۱ شکایت از جانب سربازان تنظیم شده که نشان می‌دهد  مقامات ارتش اسرائیل تلاش می‌کنند واقعیت‌ها را در این زمینه پنهان نگه دارند. همانطور که گفته شد پدیده تجاوز جنسی به سربازان زن در بخشهای مختلف ارتش رژیم صهیونیستی امری رایج است و علاوه بر سربازان مرد، افسران ارشد و فرماندهان یگان‌های مهم ارتش اسرائیل به وفور مرتکب این عمل غیراخلاقی و غیرانسانی می‌شوند.

آمار نشان می دهد که تجاوز جنسی به زنان در ارتش رژیم صهیونیستی گاهی با قتل آنها همراه می‌شود.  روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین با ارائه گزارش‌های مبتنی بر  اظهارات خانواده‌های سربازان زن  اعلام کرد که این خانواده‌ها و فرزندانشان دیگر به ارتش اسرائیل اعتماد ندارند.

رادیو رسمی ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ این اعمال غیر اخلاقی در ارتش رژیم صهیونیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و میزان آزار و اذیت جنسی در این ارتش به حدی رسیده که از هر ۱۰ سرباز زن 7 سرباز مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. 

در آوریل سال ۲۰۱۹  ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که یکی از مقامات بلند پایه این ارتش متهم به تجاوز به نظامیان زن است.  رسانه‌های صهیونیستی در این زمینه گزارش می دهند  بسیاری از زنانی که در معرض تجاوزات و آزار و اذیت‌های جنسی ارتش اسرائیل قرار می‌گیرند از سوی مقامات مافوق خود تهدید می‌شوند و جرات شکایت کردن ندارند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ بیش از هزار مورد آزار جنسی در ارتش اسرائیل در میان زنان گزارش شد که تنها ۱۲۵ مورد آنها مورد رسیدگی قرار گرفت.

انجمن مراکز بحران تجاوز جنسی در فلسطین اشغالی در گزارش سالانه خود اعلام کرد که  بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های تجاوز و آزار و اذیت جنسی توسط دادستانی کل رژیم صهیونیستی بسته شده و تنها به ۱۶ درصد آنها رسیدگی شد.

در سایه این شرایط رسانه‌ها و مراکز تحقیقاتی اسرائیل گزارش می‌دهند که میزان گرایش زنان برای حضور در ارتش اسرائیل از دو دهه گذشته به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده و آنها به هر بهانه‌ای به دنبال فرار از خدمت هستند.