معاون حمل و نقل شهرداری تهران مطرح کرد؛  دولت ها به تکالیف خود در حوزه حمل و نقل عمومی عمل نکرده اند

گروه اجتماعی الف،   4001001079

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: متاسفانه در سال های گذشته حمایت دولت ها از حمل و نقل عمومی، نسبت به تکالیف آن ها نزدیک به صفر درصد بوده است. 

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران عصر امروز در مراسم بهره برداری از ایستگاه توحید در خط ۷ مترو گفت: حدود چهارصد نفر به صورت همزمان مشغول فعالیت برای افتتاح این ایستگاه بودند و تمامی تجهیزات استفاده شده در این ایستگاه از تولیدات داخلی است که منجر به کاهش هزینه ها نیز شده است.

به گزارش مهر، وی افزود: خوشبختانه با دستورات شهردار تهران شاهد توسعه مترو هستیم این در حالی است علیرغم همه محدودیت های مالی شهرداری، جریان مالی ورودی به مترو قطع نشده است.

معاون حمل و نقل شهرداری اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته حمایت دولت ها از حمل و نقل عمومی، نسبت تکالیف آن ها نزدیک به صفر درصد بوده است و به طورکلی طی سال های گذشته دولت ها شاید به حدود ۱۰ درصد از تکالیف خود عمل کرده اند.

شفیعی بیان کرد: در یک زمانی منابع مالی در دولت و شهرداری موجود بوده و کارها نیز انجام می‌شده است اما در حال حاضر منابع محدود است و باید سعی کنیم با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی قادر به تامین منابع مالی باشیم.

وی عنوان کرد: برای توسعه شبکه ریلی شهر تهران نیاز به تکمیل۱۵۴ کیلومتر و ساخت ۱۳۷ ‪ ایستگاه داریم که به شرط تامین منابع مالی قابلیت اجرا در حدود ۳ و نیم سال را دارد.

شفیعی تصریح کرد: امیدواریم در بودجه سال آینده شاهد توجه به مترو و توسعه آن باشیم.