شهرداری ها آمادگی همکاری برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی دارند

گروه اجتماعی الف،   4000923046

رئیس شورای شهر با اشاره به افزوده شدن ۱۶۵ اتوبوس به ناوگان حمل و نقلی تهران، گفت: این تعداد در قیاس با ۲ هزار اتوبوسی که در ۴ سال گذشته از سرویس دهی خارج شده قابل قیاس نیست.

شهرداری ها آمادگی همکاری برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی دارند

به گزارش فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه روز پنجشنبه هفته جاری روز پژوهش نامگذاری شده است، گفت: مبنای هر کاری تحقیق و پژوهش است و امیدواریم این کار عملیاتی شود و جایگاه خوبی برای آن قائل باشیم. همانطور که در کشورهایی که پژوهش های قوی دارند، بودجه های زیادی را صرف پژوهش می کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به  روز حمل و نقل و رانندگی گفت: حمل و نقل ریلی و جاده ای نیازمند بودجه مناسب برای سال آینده است و بدون این افزایش بودجه برای حمل و نقل شهر تهران نمی توان کاری کرد.

چمران ادامه داد: 165 اتوبوسی که برای تهران خریداری شده در قیاس با 2 هزار اتوبوسی که در 4 سال گذشته از سرویس دهی خارجی شده قابل قیاس نیست و وضع حمل و نقل عمومی تهران خراب است و استفاده بیش از حد از خودورهای شخصی است.

رئیس شورای شهر افزود: شهرداری ها آمادگی همکاری برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی دارند.

وی با بیان اینکه اعتبارات حمل و نقل عمومی اضافه نیست و اگر اعتباری گذاشته شود از مخارج مرگ و میر و بیماری ها کاسته می شود، افزود: این مساله علمی و عقلانی است و از نمایندگانی که می خواهند بودجه دولت را بررسی کنند می خواهم با چشم باز و با  بینش علمی به آن بپردازند.

رئیس  شورای شهر با اشاره به اینکه قرار بود که از محل صرفه جویی در مصرف سوخت مبالغی به حساب شهرداری ها واریز شود، گفت: وزیر نفت سابق در شورا قول داده بود اما عملی نشد و امیدواریم در مجلس به خوبی بررسی شود و در مقابل ناراحتی مردم عرق شرم بر پیشانی مان ننشیند.