رئیس هلال‌ احمر: واکسن‌نزد‌ه‌ها تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار می‌گیرند

گروه اجتماعی الف،   4000920085

رئیس جدید جمعیت هلال احمر گفت: در تکمیل واکسیناسیون افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند، قرار شده است مراکز واکسیناسیون هلال‌ احمر تا پایان دوره واکسیناسیون و حتی مرحله دُز سوم واکسیناسیون فعال بمانند.

رئیس هلال‌ احمر: واکسن‌نزد‌ه‌ها تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار می‌گیرند

به گزارش فارس، روزنامه ایران گفت‌وگویی با پیرحسین کولیوند رئیس جدید جمعیت هلال احمر کشور انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

واکسن نزد‌ه‌ها تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار می‌گیرند

-در بحث مبارزه با شیوع کرونا از ابتدا جمعیت هلال‌احمر در چند محور فعالیت داشته است، همانند مشارکت در طرح شهید سلیمانی، تهیه واکسن، کمک در تزریق واکسن و نقش‌آفرینی در حوزه‌های حمایتی و نظارتی و مقرر شده است در همه حوزه‌ها با توان بیشتر کارها دنبال شود. یکی از این مسائل بحث مراقبت مرزهاست. ورود ویروس‌های سویه جدید از طریق مرزها اتفاق می‌افتد.

- مقرر شده است که همچون گذشته برای کنترل مرزها و مراقبت از ورود و خروج مسافران و کنترل دقیق و بیشتر مسافران در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و... همکاری با وزارت بهداشت داشته باشیم.

- بحث دوم در تکمیل واکسیناسیون افرادی است که هنوز واکسن نزده‌اند، قرار شده است که مراکز واکسیناسیون هلال‌احمر تا پایان دوره واکسیناسیون و حتی مرحله دوز سوم واکسیناسیون فعال بمانند.

- قبل از مطرح شدن طرح شهید سلیمانی، جمعیت هلال‌احمر، طرح آمران سلامت را در کشور در آبان سال ۱۳۹۹ اجرا کرد و بعد از آن طرح شهید سلیمانی را با قدرت در کنار وزارت بهداشت و بسیج ادامه داد؛ در حال حاضر نیز این آمادگی وجود دارد که در طرح شهید سلیمانی جدای از وظایف گذشته در بحث واکسیناسیون خانه‌به‌خانه نیز همکاری کند.

- در طرح شهید سلیمانی در سه محور حمایتی، نظارتی و مراقبتی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت با تمام توان حضور داریم و با افتخار ادامه می‌دهیم تا بتوانیم براین ویروس غلبه پیدا کنیم.

تقویت انبارهای امدادی

- یکی از مأموریت‌های ذاتی هلال‌احمر پاسخ به حوادث و بلایای طبیعی و افزایش تاب‌آوری جامعه در این امور است، همزمان بحث آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه، بحث تقویت انبارهای امدادی و بحث حفظ آمادگی نیروهای امدادی در دستور کار قرار دارد.

- تقویت ناوگان هوایی و به روز‌رسانی خدمات امداد هوایی در کنار تقویت ناوگان خودرویی با اختصاص اعتباری جهت خرید ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی، یکی از محوری‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر است.

تأمین دارو‌های کمیاب بیماران خاص

- ظرفیت‌های هلال احمر در بحث واردات داروی خاص یا داروهای کمیاب در حوزه بین‌المللی، ظرفیت منحصر به‌فردی است. از طرفی ۳۳ داروخانه هلال‌احمر در کشور به‌عنوان مراکز رجوع بیماران نیازمند داروهای خاص به حساب می آیند.

- با هماهنگی سازمان غذا و دارو آمادگی داریم که با مجوز آنها در خصوص واردات کلیه داروهای مورد نیاز کشور کمک و همراهی داشته باشیم، از سوی دیگر، کارخانجات داروسازی، تحت پوشش  سازمان تدارکات پزشکی نیز آمادگی دارند با حداکثر ظرفیت تولید در جهت رفع نیازهای دارویی کشور پیشرو باشند.

- به تازگی هم در بازدیدی که از داروخانه‌ها داشتم، واقعاً نیاز به افزایش سهمیه از طریق سازمان غذا و دارو وجود دارد و اقلامی هم کم بود که با هماهنگی سازمان غذا و دارو و کمک و مساعدت وزیر محترم بهداشت،درمان و آموزش‌پزشکی ان‌شاءالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مرتفع می‌شود.