معاون رئیس جمهور: سالانه ۴۰۰٠ کیلومتر راه روستایی در کشور ایجاد می‌شود

گروه اقتصادی الف،   4000919100

 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۱۵ هزار کیلومتر اولویت راه روستایی در کشور داریم که با همکاری قرارگاه‌های خاتم و سپاه، سالی ۴ هزار کیلومتراز آن را می‌توان اجرایی کرد.  

به گزارش فارس، سید امیرحسین مدنی مدنی امشب در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور ریاست‌جمهوری در حال انجام است، اظهار کرد: لرستان ۱۶۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار دارد، که ۵۰۰ روستا مشکل آب دارد اما در بحث وضعیت برق‌رسانی به روستاها مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار کیلومتر اولویت راه روستایی در کشور داریم که با همکاری قرارگاه‌های خاتم و سپاه سالی ۴ هزار کیلومتر انجام می‌توان اجرایی کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه لرستان در حوزه مسکن مقاوم‌سازی شده وضعیت مطلوبی دارد، افزود: لرستان با ۷۰ درصد مقاوم‌سازی‌ منازل روستایی نسبت به کل کشور وضعیت خوبی دارد.

مدنی با بیان اینکه در حوزه کلاس درس و مدرسه مقاوم‌سازی شده اما وضعیت مناسبی نداشته و از میانگین کشوری کمتر است، گفت: ۹۰ درصد روستاها گازرسانی شده، با این وجود در بخش زلقی و ززو ماهرو مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که حل آن‌ها جزو مصوبات استان است.

وی تصریح کرد: در بخش دهیاری‌ها وضعیت خوبی داریم به نحوی که ۹۰ درصد روستاهای استان دهیاری دارد، اما روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار دهیاری ندارد و این موجب شده از امکانات کمتری برخوردار شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور با اشاره به مشکل ۹۹ روستای آسیب‌دیده الیگودرز از انتقال آب قم‌رود، افزود: ززو ماهرو گردنه‌ای دارد که برف‌گیر است و مردم حدود ۴ ماه ارتباطشان با مرکز شهر قطع می‌شود، از این‌رو تونل مصنوعی جهت رفت و آمدها زده شود.

مدنی اظهار داشت: در حوزه اعتبار دهیاری‌ها چند سرفصل وجود دارد، از جمله محل ارزش افزوده کالاها و خدمات، استان‌های برخوردار از ارزش افزوده بالا برخوردار هستند اما به استان‌های کمتربرخوردار ظلم می‌شود، دولت در این حوزه وارد شود و اعتبارات متوازن توزیع شود.