وزیر صمت: ١٢ پروژه صنعتی در سفر رئیس‌جمهور به لرستان اختصاص یافت/ ابلاغ تامین مالی زنجیره‌ای توسط بانک مرکزی

گروه اقتصادی الف،   4000919099

وزیر صمت با اشاره به اینکه به طور مشخص ۱۲ پروژه برای استان درنظر گرفته شده که بالغ بر ۳۵۰۰ شغل ایجاد می‌کنند، گفت: بانک مرکزی تامین مالی زنجیره‌ای را هفته گذشته ابلاغ کرد که می‌توان با منابع موجود، حداقل ۳۰ درصد بیشتر استفاده کرد  

به گزارش فارس، سیدرضا فاطمی امین در شورای اداری لرستان به ۱۱ مصوبه برای استان اشاره کرد و گفت: از روز گذشته همکاران ما در لرستان حضور یافته و پاسخگوی مشکلات صنفی واحدهای صنعتی این استان بوده‌اند.

وی ادامه داد: در سفر به بروجرد نیز مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، در بروجرد مسائل مختلفی ازجمله بحث آب، یک بیماری نادر، هزینه‌های درمانی، مشکلات بهزیستی و بحث کشاورزی و صادرات محصولات مطرح شد اما عمده‌ترین موضوع، اشتغال بود که اکثرا روی آن تاکید داشتند.

فاطمی‌امین به بازدید از ۵ واحد صنعتی بروجرد اشاره کرد و در ادامه افزود: قرار شد این پروژه‌ها را حمایت کنیم و سامان کاشی نیز تا پایان سال فعال شده و یک اشتغال ۴۰۰ نفری را ایجاد خواهد کرد.

وزیر صمت به بررسی مشکل واحدهای صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: ۲۱۵ مسئله مورد تحلیل قرار گرفت و ۳۰ راه‌حل برای آن‌ها تحصیل شد چراکه اکثرا مشکلات یکسانی داشتند.

وی یکی از این راه‌حل‌ها را که در اکثر قریب به اتفاق واحدها مشترک بود بحث سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: این موضوع خیلی مهم است و از دو ماه قبل بانک صنعت آن را بصورت پایلوت آغاز کرده است.

فاطمی‌امین ادامه داد: همچنین هفته گذشته بانک مرکزی تامین مالی زنجیره‌ای را ابلاغ کرده است. می‌توان با همین منابع موجود حداقل ۳۰ درصد بیشتر استفاده کرد و به جای دنبال کردن روش‌های تورم‌زا از این روش بهره برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: واحدها با همین منابع بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کارایی خواهند داشت، بنابراین امیدواریم که این تامین مالی که امسال بصورت پایلوت اجرایی می‌شود بخش قابل توجهی از مشکلات را با همین سرمایه در گردش حل کنیم.

وی ۳۴ درصد اقتصاد کشور را در حوزه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: همچنین ۴۰ درصد اشتغال در این بخش است.

فاطمی‌امین بیان کرد: بطور مشخص ۱۲ پروژه برای استان در نظر گرفته شده که بالغ بر ۳۵۰۰ شغل ایجاد می‌کنند؛ اگر مصوبات مالی تامین شود نهایی خواهند شد.

وزیر صمت از تدوین برنامه آمایش برای هر شهرستان لرستان خبر داد و گفت: این برنامه بر اساس ظرفیت هر شهرستان است و بیان می‌کند که چه مقدار شغل با توجه به مزیت منطقه ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ پروژه‌ای که مشخص شده‌اند بین ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت دارند و بخشی تا امسال و مابقی سال آینده نهایی خواهند شد که ۳۵۰۰ شغل ایجاد می‌کنند.