انگلیس المپیک پکن را تحریم می‌کند

گروه ورزشی الف،   4000917089

نخست وزیر انگلیس در پیروی از آمریکا و استرالیا امروز در پارلمان این کشور اعلام کرد که لندن وزیران خود را برای شرکت در المپیک زمستانی به پکن نخواهد فرستاد.

پس از آمریکا و استرالیا، انگلیس هم اعلام کرد که به جمع تحریم‌کنندگان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به میزبانی چین می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه در نشست پارلمان این کشور اعلام کرد که لندن وزیران خود را برای شرکت در المپیک زمستانی به پکن نخواهد فرستاد.

پیشتر نیز اعلام شده بود که استرالیا در دنباله روی از سیاست‌های چین هراسانه آمریکا، از بایکوت دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن خبر داده است. این تصمیم از سوی اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا اتخاذ شد.

موریسون مدعی شد که به دنبال ایجاد کانال‌های دیپلماتیک با چین برای گفتگو در باب اتهامات حقوق بشری علیه پکن است، حال آنکه کانبرا از محدودیت‌های اعمال شده علیه کالاهای تجاری خود نیز ناراضی است.

روز دوشنبه نیز آمریکا با دستاویز قرار دادن ادعاهای حقوق بشری علیه چین، اعلام کرد که فقط ورزشکاران این کشور در المپیک زمستانی پکن مشارکت می‌کنند و دیپلمات‌های واشنگتن، این رویداد ورزشی را تحریم خواهند کرد.

چین هم در مقابل اعلام کرد که اصلاً دعوتنامه‌ای برای دیپلمات‌های آمریکایی ارسال نشده، حال آنکه بهتر است واشنگتن از سیاسی کردن رویداد ورزشی المپیک اجتناب کند.

پکن همچنین هشدار داد که آمریکا بهای این تصمیم را که با واکنش قاطعانه چین همراه خواهد بود؛ می‌پردازد.