سقوط پاراگلایدر سوار در دره کوه گنو+ فیلم

گروه حوادث الف،   4000917011

یک پاراگلایدر سوار در منطقه گنو به دره سقوط کرد و بشدت زخمی شد.

سقوط پاراگلایدر سوار در دره کوه گنو+ فیلم

به گزارش فارس، عصر سه شنبه 16 آذر یک مرد پاراگلایدر سوار پس از پرش از ارتفاعات کوه گنو در شمال بندرعباس دچار سقوط در دره شد.

وی که خارج از برنامه پروازی و بدون هماهنگی با دستگاه‌های امدادی در منطقه و در زمان نامناسب و بدون در نظرگرفتن وضعیت باد، اقدام به پرش از کوه با پاراگلایدر کرده بود، در دره پایین دست کوه سقوط کرد و بشدت آسیب دید.

نیروهای امدادی هلال احمر ساعتی بعد وی را نجات داده و به پایین کوه منتقل کردند و سپس به بیمارستان منتقل شد.

 مصطفی رنجبر رییس کمیته ورزش‌های هوایی استان هرمزگان در این باره به خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: طبق اعلام کتبی و شفاهی از طرف هیئت انجمن‌های ورزشی استان هرمزگان و کمیته ورزش‌های هوایی   به  انجمن ورزش‌های هوایی کشور  ورود هر خلبان پرواز پاراگلایدر و پاراموتور به سایت‌های پروازی در استان هرمزگان باید  ۱۵ روز قبل عملیات پروازی  با مجوز رسمی از آن کمیته و انجمن‌های ورزشی کشور صورت گیرد.

وی افزود: لذا با توجه به فصل پروازی در استان هرمزگان، گروهی از ورزشکاران استان‌های شمالی کشور در این رشته بدون هماهنگی با کمیته ورزش‌های هوایی استان و هیأت انجمن‌های ورزشی وارد سایت پروازی گنو شده و با توجه به عدم آشنایی به وضعیت آب هوایی استان اقدام به عملیات پروازی نموده که منجر به سانحه برای آنان شد.