۱۱ استان در دور روز آینده شاهد بارش برف و باران و کولاک‌ اند

گروه اجتماعی الف،   4000916109

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و کولاک برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی‌، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان و ارتفاعات استان‌های البرز،‌ گیلان، تهران، مازندران و قزوین طی دو روز آینده خبر داد.

محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده همانند امروز در اغلب نقاط کشور جوی پایدار و آرام خواهیم داشت از بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب به کشور در بخش‌هایی از کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و همچنین کولاک برف در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی در گفت‌وگو با  فارس، افزود: روز پنج‌شنبه 18 آذر علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد در بخش‌هایی از اردبیل، زنجان، لرستان، مرکزی و ارتفاعات البرز و استان‌های قزوین،‌ تهران و البرز بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت با احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در مناطقی که ذکر شد احتمال تأخیر در پروازها کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود در تردد بین‌شهری در گذرگاه‌های کوهستانی احتیاط شود و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و راهداری نیز آماده باشد.

اصغری اضافه کرد: روز جمعه 19 آذر در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات شرق البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم و اواخر وقت جمعه این سامانه از شمال‌شرق خارج می‌شود و مجددا جوی پایدار در  اغلب شهرها خواهیم داشت.

وی افزود:‌ در سه روز آینده انباشت آلاینده‌های جوی موجب کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در دو روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، گرم‌باد و افزایش نسبی دما خواهیم داشت و روز جمعه 19 آذر کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما درا ین منطقه پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: روز شنبه 20 آذر در شمال‌شرق کشور کاهش نسبی دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 5 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.