در دیدار مشاور امنیت ملی امارات شمخانی: تنها در سایه همکاری کشورهای منطقه ثبات و امنیت پایدار برقرار می‌شود

گروه سیاسی الف،   4000915055

شیخ طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی صبح امروز پس از ورود به تهران با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی: تنها در سایه همکاری کشورهای منطقه ثبات و امنیت پایدار برقرار می‌شود

به گزارش ایسنا، در این دیدار دریابان شمخانی با بیان اینکه ثبات و امنیت پایدار تنها در سایه  گفتگوی مستمر وهمکاری کشورهای منطقه بر قرار می شود، گفت: روابط گرم و دوستانه با همسایگان و تبادل ظرفیتهای اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری اصلی ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این ملاقات ضرورت تاثیر ناپذیری روابط کشورهای منطقه از سیاست های مداخله گرانه کشورهای فرامنطقه ای را مورد تاکید قرار داد وخاطرنشان ساخت: کشورهای حوزه خلیج فارس در صورت همکاری و تشریک مساعی می توانند ضمن ایجاد توسعه و رفاه برای ملت های خود به عنوان قطب انرژی نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جهان ایفا کنند.
وی تلاش مشترک برای پایان دادن به برخی بحران های نظامی و امنیتی که ملتهای مسلمان منطقه را با شرایط سخت زیستی و معیشتی مواجه کرده مورد تاکید قرار داد و افزود: باید گفتگو و مفاهمه جایگزین رویکردهای نظامی برای رفع اختلافات شود. 
شمخانی اظهار امیدواری کرد سفر همتای اماراتی وی به ایران  سرآغاز دور جدیدی از روابط فی ما بین و بستر ساز تحکیم و گسترش همه جانبه مناسبات میان دو کشور باشد.
شیخ طنحون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات نیز در این دیدار با ابراز مسرت از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با دریابان علی شمخانی گفت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و قدرتمند در منطقه دارای موقعیت منحصر بفرد ژئو پولیتیکی  وشاهراه ارتباط شرق و غرب جهان است.
وی گفت :توسعه روابط گرم و برادرانه میان ابوظبی و تهران در ردیف اولویتهای امارات متحده عربی است.
شیخ طحنون بن زاید ظرفیتهای اقتصادی قابل مبادله میان دو کشور در حوزه های ترانزیتی،انرژی،حمل و نقل،بهداشت و درمان و سرمایه گذاری را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: لازم است با تشکیل کارگروههای تخصصی ضمن احصاء دقیق زمینه های همکاری مشترک در حوزه های مختلف اقتصادی، موانع پیش رو شناسایی و رفع شود.
شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی پیش از ظهر امروز دوشنبه در ادامه برنامه سفر یک روزه به تهران با آیت الله سید ابراهیم رییسی ،رییس جمهوراسلامی ایران ملاقات خواهد کرد.