کارمندان بخش بهداشت و درمان ترکیه اعتصاب می‌کنند

گروه جهان الف،   4000915007

کارمندان بخش بهداشت و درمان ترکیه در اعتراض به قانون تبعیض آمیز جدید در میزان افزایش حقوق‌‌ها، طی هفته آینده سه روز اعتصاب خواهند کرد.

کارمندان بخش بهداشت و درمان ترکیه اعتصاب می‌کنند

به گزاش فارس، اتحادیه بخش‌های درمان و بهداشت ترکیه تصمیم دارند هفته آینده در اعتراض به قانون جدید در خصوص حقوق بخش بهداشت و درمان، سه روز به اعتصاب بپردازند.

این اعتراض که توسط سندیکای کارگران بهداشتی و مددکاران اجتماعی اعلام شده، در واکنش به افزایش تبعیض آمیز حقوق‌ها برای کارگران بخش درمان است. 

بر اساس قانونی که هفته پیش توسط پارلمان ترکیه به تصویب رسید، بیشترین افزایش حقوق‌ها به پزشکان اختصاص یافته اما این حجم افزایش حقوق به دیگر بخش‌های بهداشتی و درمانی داده نشده است.

بخش بهداشت و درمان ترکیه بیش از 250 هزار عضو دارد و اعتصاب این بخش در حالی انجام خواهد شد که شرایط اقتصادی ترکیه طی ماه‌های اخیر وخیم شده و ارزش پول ملی این کشور به صورت فزاینده‌ای با سقوط همراه شده است.

انجمن پزشکی ترکیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای حمایت خود را از اعتراض بخش درمان اعلام و تاکید کرد که آنها نیز چنین تبعیضی را برای گروه  بخصوصی از بخش درمان کشور نمی‌پذیرند.

نرخ تورم در ترکیه در ماه نوامبر به بالاترین میزان خود طی سه سال گذشته رسیده و از 21.3 درصد عبور کرده است این در حالی است که ماه پیش از آن نرخ تورم 19.89 درصد بوده است.

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط شهرداری استانبول منتشر شده، هزینه زندگی در این شهر که پر جمعیت‌ترین شهر ترکیه به شمار می‌آید و یک ششم جمعیت این کشور در آن زندگی می‌کنند در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

لیر در یکسال گذشته 44 درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده و اردوغان تنها در 2 سال گذشته سه بار رئیس بانک مرکزی این کشور را عوض کرده است.

اردوغان همین چند روز پیش نیز وزیر اقتصاد این کشور را برکنار کرده و «نورالدین نباتی» را به عنوان وزیر اقتصاد جدید این کشور معرفی کرد.