لایت باکس یا چلنیوم؟ کدام یک؟

گزارش بازرگانی،   4000914045

زمانی که بحث انتخاب تابلو به میان می آید؛ افراد معمولاً بین انتخاب دو تابلوی مشهور، یعنی تابلو "لایت باکس" و "تابلو چلنیوم" دچار تردید می ‌شوند. هر دوی این تابلوها از محبوب ترین ها و پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی هستند. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید؛ حتما نمونه هایی از تابلو چلنیوم یا لایت ‌باکس را خواهید دید. اما در نهایت با توجه به تمام مزایایی که هر کدام از این دو تابلو دارند، کدام یک را باید انتخاب کنیم؟ چلنیوم یا لایت باکس؟!

چرا تابلوها اهمیت دارند؟

برای اینکه اهمیت وجود تابلوها برایتان ملموس ‌تر شود؛ یک دنیای بدون تبلیغات را در نظر بگیرید. تصور کنید تمامی مغازه ها، فروشگاه ها، ساختمان های تجاری بزرگ و... بدون هیچ نام و نشانی مشغول به فعالیت هستند. باید متوجه شده باشید که زندگی در چنین شرایطی بسیار گنگ و نامفهوم، می باشد. اینکه ندانید به چه مکانی قدم می گذارید و یا برای آدرس دادن هایتان از چه اسامی باید استفاده کنید، واقعاً قابل تصور نیست. به همین دلیل است که تابلوها اهمیت زیادی دارند. چه برای معرفی و اطلاع رسانی به دیگران و چه برای جنبه تبلیغات و پیروز شدن در عرصه رقابت.

با وجود اینکه روش های تبلیغاتی بسیار زیادی روی کارآمده اند؛ هنوز هم تابلوها از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستند. به گونه ‌ای که شرکت ‌های بسیار بزرگ تجاری هم همواره در کنار استفاده از سایر روش های تبلیغاتی از تابلوهای غول آسا و یا بیلبوردهای بسیار بزرگ برای تبلیغات، استفاده می ‌کنند.

تبلیغات چیزی نیست که بتوان عمر مشخصی برای آن، تعیین کرد. برای اینکه بتوانید همواره در بین رقبا بر سر زبان ها باشید و یا به دلیل کیفیت بالای محصولات و خدماتتان مشهور و معروف شوید؛ نیاز دارید همواره و در همه حال تبلیغات را سرلوحه کار خود، قرار دهید.

زمانی که به اهمیت وجود تابلوها پی ببرید؛ نوبت به انتخاب تابلو می رسد. به دلیل تنوع بالایی که تابلوها دارند ممکن است انتخاب یک تابلوی مناسب برای مشتریان کار سختی باشد. تابلو چلنیوم و تابلو لایت باکس دو تابلوی بسیار پرطرفدار و معروف در صنعت تابلوسازی هستند که معمولاً اکثر مشتریان در همان گام اول به سراغ این دو تابلو می ‌روند، اما اینکه کدام یک را انتخاب کنند به عوامل مختلفی بستگی دارد.

آشنایی با تابلو چلنیوم

تابلوهای چلنیوم زمانی که وارد صنعت تابلوسازی شدند؛ به سرعت توانستند جایگاه خوبی بگیرند. علت نامگذاری تابلوهای چلنیوم به دلیل استفاده از متریال چلنیوم می باشد این متریال ترکیبی از فلز آلومینیوم با آلیاژی دیگر است که به صورت ورق های رول شده و با کیفیت های متفاوت، از دیگر کشورها وارد کشور ما، می شود. به جرأت می‌ توان گفت چلنیوم در سال های اخیر توانسته است صنعت تابلوسازی را دگرگون کند. چرا که به دلیل کیفیت بسیار بالای این متریال و همچنین رنگ بندی قابل توجهی که دارد؛ نظر بسیاری از مشتریان را به خود، جلب می کند.

معمولاً در نظر افراد و یا عابرین پیاده هرچقدر یک تابلو درخشش بیشتری داشته باشد؛ بیشتر مورد توجه واقع می شود. در بین تمامی تابلوهای تبلیغاتی تابلو چلنیوم به دلیل داشتن نورپردازی ویژه و خاص نسبت به سایر تابلوها، جایگاه بالاتری به دست آورده است. بنابراین نورپردازی را می توان یکی از عوامل اصلی جلب نظر مخاطب در زمینه تابلوسازی به حساب آورد.

نورپردازی تابلوهای چلنیوم معمولاً با استفاده از لامپ های ال ای دی (LED)، صورت می ‌گیرد. حتی می ‌توان نور متصاعد شده از تابلو را با استفاده از این لامپ ها به شکل ستاره، الماس، کریستال، دایره و... درآورد و با این کار جذابیت بیشتری به تابلو، بخشید. به این تابلوها؛ تابلو چلنیوم کریستال و یا تابلو چلنیوم ستاره، گفته می ‌شود.

البته در زمینه تاثیرگذاری یک تابلو باید حتماً به موارد دیگری هم توجه داشت. به عنوان مثال استفاده از متریال باکیفیت تاثیر بسیار زیادی در رضایت بخشی از نتیجه کار دارد. بنابراین اهمیت دارد که به کدام تابلوسازی رجوع کنید. متاسفانه برخی از تابلوسازان با هدف کاهش هزینه ها به قیمت کم کردن از کیفیت؛ اقدام به تولید تابلوهای نامرغوبی می‌ کنند.

در صورتی که از متریال بی کیفیتی برای ساخت تابلو استفاده شود؛ باید انتظار خرابی و آسیب به تابلو را داشته باشیم. مشتری در چنین حالتی مجبور به پرداخت هزینه دوباره برای برطرف کردن خرابی های وارد آمده به تابلو می شود. یک تابلوی باکیفیت نباید در مدت زمان کوتاهی در برابر شرایط متفاوت جوی مثل بارش باران و نور آفتاب، دچار آسیب گردد.

خوشبختانه تابلوسازی نامور از متریال باکیفیتی برای ساخت تابلوهای خود، استفاده می ‌کند. وجود ضمانت نامه یا گارانتی معتبر به همراه ارائه تابلو، نشان دهنده این موضوع می باشد.

آشنایی با تابلو ‌لایت باکس

تابلوی لایت باکس را می توان رقیب بی چون و چرای تابلوی چلنیوم دانست چرا که از نظر جذابیت چیزی از تابلوهای چلنیوم کم ندارند. این تابلوها که دقیقاً شبیه به یک جعبه پرنور عمل می کنند، در مکان های متفاوت قابل نصب هستند. البته مکان های کم نور بهترین گزینه برای نصب لایت باکس ها هستند. ویژگی مهمی که لایت ‌باکس ها دارند این است که می توان از هر دو سمت آن ها با دو تصویر، طرح، لوگو یا شعار تبلیغاتی متفاوت، استفاده کرد. لایت باکس ها هم می توانند به صورت دیواری و هم به صورت آویز، نصب شوند.

حتماً شما هم در مکان ‌هایی مثل مترو، مجتمع های خرید و... نمونه هایی از لایت باکس ها را دیده اید. نحوه طراحی و ساخت این تابلوها به این صورت است که طرح و نوشته مورد نظر با استفاده از یک متریال خاص مثل پلکسی گلاس برش خورده و درون جعبه هایی که معمولا از جنس طلق های شفاف هستند، قرار می‌ گیرد. نورپردازی هم با استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD) انجام شده و جلوه ای بی نظیر به آن، می ‌بخشد.

مهمترین ویژگی لایت باکس ها همان نورپردازی جالب توجه و ویژه‌ ای است که دارند. علاوه بر این؛ اگر یک لایت ‌باکس سفارش دهید و پس از مدتی قصد تغییر متن یا طرح درون آن را داشته باشید؛ این کار به راحتی با باز کردن پیچ های اطراف جعبه، امکان پذیر می باشد. بنابراین لزومی ندارد از ابتدا یک لایت ‌باکس دیگر، طراحی و ساخته شود. این موضوع در کاهش هزینه ‌ها تاثیر زیادی دارد.

تابلو لایت باکس یا چلنیوم؟ کدام یک؟

اگر بخواهیم مزایا و معایب هر کدام از تابلوها را بررسی کنیم؛ به این نتیجه می رسیم که این دو تابلو از نظر ویژگی هایی که دارند تقریباً یکسان می باشند با این تفاوت که لایت باکس ها به صورت جعبه ای و تابلوهای چلنیوم به صورت تابلوهای حروف برجسته، طراحی و ساخته می شوند. به طور کلی اگر قرار است در یک فضای داخلی و کم نور از یک تابلو برای معرفی و تبلیغات استفاده شود؛ لایت‌ باکس ها پیشنهاد می شوند اما تابلوهای چلنیوم در برابر شرایط جوی مختلف، مقاوم بوده و از این نظر برای نصب در محیط های بیرونی، مناسب تر هستند.



سفارش تابلوی تبلیغاتی

برای سفارش یک تابلوی تبلیغاتی می ‌بایست به تابلوسازی معتبر و باتجربه، مراجعه کنید. خوشبختانه وجود کارشناسان و طراحان در تابلوسازی ها کار انتخاب تابلو را برای مشتریان، آسان کرده است. یک تابلوی مناسب تبلیغاتی باید بتواند هم رسالت خود که همان انجام تبلیغات است را به درستی انجام داده و هم دوام کافی را داشته باشد. به همین دلیل است که متریال استفاده شده در ساخت تابلو اهمیت زیادی دارد. به طور کلی می‌ توان گفت استفاده از مواد اولیه باکیفیت در کنار یک طراحی خلاقانه و منحصر به فرد؛ می ‌تواند شما را در رسیدن به هدف نهایی تان که همان فروش بالاتر و سود بیشتر است، یاری کند.

طراحان با توجه به جامعه هدف، نوع کسب و کار و... بهترین طرح و ترکیب رنگ را برای تابلو ها انتخاب می‌کنند. تنها کافیست سفارش خود را به یک تابلو سازی معتبر بسپارید.

تابلوسازی نامور در این زمینه بسیار خوش درخشیده است به طوری که در سال های اخیر تجربه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را داشته و توانسته است به خوبی رضایت مشتری را در این زمینه، جلب کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه تابلوسازی نامور، از طریق شماره 44860911-021 تماس داشته باشید.