عضو هیات رئیسه مجلس: مدیران دوتابعتی باقیمانده از دولت قبل را برکنار کنید

گروه سیاسی الف،   4000912061

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابعیتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس: مدیران دوتابعتی باقیمانده از دولت قبل را برکنار کنید

حجت‌‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با فارس، با اشاره به قانون منع بکارگیری مدیران دو تابعیتی‌، اظهار داشت: قانون باید اجرا شود و تاکید قانون این است که دو تابعیتی‌ها نمی‌توانند در مسئولیت‌های حساس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیتی داشته باشند.

وی افزود: مدیران دو تابعیتی برای پیشبرد امور دل نمی‌سوزانند و از همه توان خود برای پیشبرد مجموعه استفاده نمی‌کنند و حتی ممکن است تحت تاثیر افراد نااهل قرار بگیرند و به دلیل حضور خویشاوندانشان در خارج از کشور ممکن است اطلاعات محرمانه سیاسی، اقتصادی و ... به بیرون از کشور درز پیدا کند.

سلیمی ادامه داد: تجربه نشان داده که برخی از مدیران دو تابعیتی دوره مسئولیت را طعمه‌ای برای ثروت اندوزی و انباشت سرمایه خود در خارج از کشور قرار دادند و مردم اکنون به این نوع مدیریت حساس شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابعیتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند و اگر اغماضی صورت گیرد استنکاف از قانون است.

سلیمی در همین خصوص به ادامه فعالیت مدیرعامل دو تابیعتی شرکت ملی مس و اعتراض کارگران این شرکت به دلیل به تعویق افتادن حقوق‌های خود اشاره و  تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مسئله حق و حقوق کارگران را پیگیری خواهد کرد؛ نمی‌شود که حق و حقوق کارگر پرداخت نشود و بعد آقایان در مجمع فوق‌العاده خودروی لاکچری برای مدیرعامل و هئیت مدیره تامین کنند؛ وزیر صمت حتما باید به این مسئله ورود کند.

وی گفت: برخی از مدیران عامل دو تابعیتی چون علقه‌ای ندارند به جای حل مشکلات زیرمجموعه خود به دنبال ریخت و پاش هستند که از وزرا می‌خواهیم به طور قاطع برخورد کنند.