اُمیکرون به مالزی رسید

گروه جهان الف،   4000912027

مالزی از تأیید نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا خبر داد.

اُمیکرون به مالزی رسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، مالزی از تأیید نخستین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون خبر داد.

طبق این گزارش، «خیری جمال الدین» وزیر بهداشت مالزی اعلام کرد نخستین مورد ابتلا به اُمیکرون در مالزی روز گذشته شناسایی شد که شامل فردی بوده که شهروند این کشور نیست و از آفریقای جنوبی آمده بود.

وزیر بهداشت مالزی امروز (جمعه) در کنفرانسی خبری اعلام کرد فرد مبتلا به سویه جدید کرونا دانشجویی خارجی بوده که در تاریخ ۱۹ نوامبر از آفریقای جنوبی و از طریق سنگاپور وارد کشور شده بود.

این دانشجو هم اکنون همراه ۵ نفر دیگر که با آن‌ها در یک اتوبوس از کوالالامپور به سمت شهر «ایپوه» مالزی آمده بودند، در قرنطینه به سر می‌برد. بنابر اعلام وزیر بهداشت مالزی، این دانشجو پیش از آنکه سازمان جهانی بهداشت از کشف سویه جدید اُمیکرون را خبر داد، وارد مالزی شده بودند.

مالزی روز چهارشنبه ورود مسافر از کشور‌هایی را که مشاهده سویه اُمیکرون را گزارش کرده بودند و یا از کشور‌های دارای ریسک بالا هستند را ممنوع کرده بود.

روز گذشته نیز مقامات بهداشتی فرانسه از کشف نخستین مورد ابتلا به سویه جدید اُمیکرون خبر داده بودند.

طبق اعلام مقامات بهداشتی فرانسه، فرد مبتلا به سویه جدید کرونا از نیجریه بازگشته بود. روز چهارشنبه نیز مقامات بهداشتی آمریکا و امارات مشاهده نخستین موارد ابتلا به سویه اُمیکرون را در کشورشان تأیید کردند. آمریکا روز چهارشنبه تأیید کرد نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا که «اُمیکرون» نام دارد، در کالیفرنیا مشاهده شده است.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت سویه جدید کرونا را که در آفریقای جنوبی کشف شده، به عنوان «سویه‌ای نگران کننده» خوانده بود.