استقلال- پرسپولیس؛ ماجرای نیمروزی جنگ آبی و قرمز

گروه ورزشی الف،   4000912016

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در دربی ۹۷ روز شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند.

استقلال- پرسپولیس؛ ماجرای نیمروزی جنگ آبی و قرمز

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نود و هفتمین دربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال روز شنبه ساعت ۱۶ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار می‌شود.

تیم‌های پرسپولیس و استقلال در حالی روز شنبه برابر یکدیگر صف آرایی می‌کنند که از شرایط  متفاوتی برخوردار هستند.

سرخپوشان پایتخت هفته گذشته با برتری برابر تیم نفت مسجد سلیمان و کسب ۱۴ امتیاز در رتبه دوم جدول رده بندی قرار گرفتند. آن‌ها  در صورت پیروزی در دربی پایتخت و  باخت سپاهان برابر حریف خود در صدرجدول لیگ برتر فوتبال قرار می‌گیرند.

همچنین آبی پوشان پایتخت ۴ هفته متوالی برابر حریفان خود مساوی کردند و با کسب ۱۳ امتیاز جایگاه پنجم جدول رده بندی را به دست آوردند. شاگردان مجیدی قصد دارند با برتری برابر رقیب دیرینه خود پرسپولیس نوار تساوی‌های خود را قطع کنند و در کورس مدعیان قهرمانی قرار بگیرند.

 

تنور کری خوانی همواره بین سرخابی‌ها داغ است و این بار مدیران ۲ باشگاه قبل از دربی اظهاراتی علیه یکدیگر مطرح کردند. مصطفی آجورلو در جمع هواداران استقلال برای رقیبش کری خواند و صدری سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس هم جواب تندی داد و اعلام کرد که آجورلو به سبک شاخ‌های مجازی دنبال فالوور جمع کردن است.

در حالی که گفته می‌شود بازی دربی ۳ امتیاز بیشتر ندارد، اما این بازی با سایر دیدار‌ها متفاوت است و کسب پیروزی در این بازی برای هواداران ۲ تیم از اهمیت خاصی برخوردار است.

 سکو‌های ورزشگاه آزادی  در دربی پایتخت همواره پر از تماشاگر است، اما دربی  ۹۷ بدون تماشاگر برگزار می‌شود. هواداران سرخابی نمی‌توانند برای تشویق تیم خود به ورزشگاه بیایند تا به  بازیکنان روحیه و انرژی بدهند.  

سید جلال حسینی و احسان پهلوان به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم پرسپولیس در دربی ۹۷ نیستند. علاوه بر این، ۲ بازیکن تاجیکی هم به علت قرارداد نبستن با سرخپوشان نمی‌توانند بازی کنند. کمال کامیابی نیا هافبک سرخپوشان هم در تمرینات مصدوم شده است، اما به نظر می‌رسد که به بازی دربی می‌رسد.

 

همچنین عارف غلامی و ابوالفضل جلالی بازیکنان استقلال به علت مصدومیت نمی‌توانند در دربی ۹۷ بازی کنند. وریا غفوری هم به مرکزفیزیوتراپی می‌رود تا در صورت امکان به دیدار دربی برسد. رشید مظاهری نیز با رفع آسیب دیدگی احتمالا به دیدار دربی می‌رسد.  

جدال یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی در دربی پایتخت جذاب و دیدنی خواهد بود.

در مجموع ۹۶ بازی دربی، ۲۶ برد سهم استقلال و ۲۵ برد سهم پرسپولیس و ۴۵ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. ۸۹ گل آبی پوشان و ۹۴ گل سرخپوشان به ثمر رساندند.

موعود بنیادی فر به همراه حسن ظهیری، علیرضا ایلدورم و علی صفایی قضاوت این بازی را برعهده دارند. حاتم بک پور ناظر این بازی است.