بیانیه کمیته هماهنگی احزاب شیعی عراق درباره گفت‌و‌گوهای امروز با حضور مقتدی صدر

گروه جهان الف،   4000911047

پس از جلسه امروز احزاب شیعی در عراق، کمیته هماهنگی شیعیان در ارتباط با نتیجه گفت‌‌و‌گوهای امروز بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگی احزاب شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی»، عصر امروز (پنجشنبه)، بیانیه‌ای دباره جلسه امروز با حضور «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر منتشر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ناس نیوز»، در بیانیه مذکور آمده است: «سران کمیته هماهنگی، امروز پنجشنبه، از جناب مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در منزل آقای هادی العامری استقبال کرد تا درباره مسائل حل‌وفصل‌نشده و آخرین تحولات مقطع کنونی در راستای تقویت پیوند اتحاد و برادی میان فرزندان این میهن و همچنین منافع ملت عراق -که اولویت تمامی طرف‌ها باشد- بحث و تبادل نظر شود».

در ادامه این بیانیه آمده است که افراد حاضر درباره مسائل مهمی بحث و تبادل نظر کردند که عبارتند از:

۱. برداشتن گام‌های عملی لازم برای مبارزه با فساد و بازخواست فاسدان و همچنین توقف تضییع عامدانه اموال عمومی.

۲. تأکید بر خروج نیروهای بیگانه مطابق با جدول زمانی اعلام‌شده و ایجاد سازوکاری تضمین‌کننده برای انحصار سلاح در دستان حکومت.

۳. محافظت از الحشدالشعبی و حمایت و سازماندهی آن به‌نحوی که این گام موجب تقویت نقش این سازمان و حفظ امنیت عراق شود.

۴. جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] و تمام آنچه مربوط به این اقدام می‌شود.

۵. اقدام مشترک برای حفظ مبانی ملت عراق در تقابل با انحراف‌های اخلاقی و اجتماعی مطابق چارچوب‌های قانونی.

۶. اقدام در جهت بهبود سطح اقتصادی مناطق محروم و جدا کردن رقابت‌های سیاسی از تمامی طرح‌های خدماتی و رفع محرومیت از این مناطقق.

در پایان بیانیه مذکور همچنین عنوان شده است: «دو طرف بر سر تداوم گفت‌و‌گوها و بحث‌ها تا دست‌یابی به حل‌وفصل‌های حقیقی برای بن‌بست کنونی در عرصه سیاسی توافق کرده‌اند».

کمیته هماهنگی همچنین در پایان تأکید کرد که به گام‌های حقوقی و اقدمات مردمی برای پیگیری مسئله نتیجه انتخابات ادامه خواهد داد.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که منابع عراقی، ظهر امروز، خبر دادند که کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی للقوی الشیعیه» (چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه) با حضور مقتدی الصدر جلسه‌ای مشترک برگزار کرده‌اند تا درباره تحولات کنونی کشور و مسائل حل‌وفصل نشده گفت‌‌و‌گو کنند