آیت‌الله نوری همدانی: مدیران در سطح ضعیف‌ترین مردم زندگی کنند

گروه سیاسی الف،   4000911033

یکی از مراجع تقلید گفت: وکلای محترم باید قانون را وضع کنند اما این کافی نیست بلکه باید قانون اجرا شود ما الان چند سال است می گوییم دیرکرد حرام است. اگر تصویب شد که حرام است باید جلوی آن گرفته شود.

آیت‌الله نوری همدانی: مدیران در سطح ضعیف‌ترین مردم زندگی کنند

به گزارش فارس، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس که امروز به مناسبت روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید امروز به آن توجه کنیم بحث مردم است. ادیان الهی و پیامبران همه به مردم توجه داشتند زیرا اصل مردم هستند. اسلام دینی اجتماعی است و در قرآن کریم هم برای احکام خدا مردم مخاطب قرار می‌گیرند زیرا عنایت اسلام به مردم بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما هم این است که هر کسی به هر اندازه می تواند به مردم خدمت کند زیرا این کار ادامه راه انبیا و اولیا است. این افتخار برای مسؤولان و علما است که بتوانیم به این مردم خدمت کنیم که همه زحمات را متحمل می‌شوند و همین مردم بودند که در هشت سال جنگ حضور داشتند.

این مرجع تقلید ادامه داد: حضرت امیر (ع) در نامه 53 به مالک اشتر 4 موضوع را یادآوری می‌کند. اول اینکه مالیات را به اندازه‌ای که در توان آن‌هاست بگیرید، دوم بحث جهاد است. الان ببینید مسلمان‌ها را به جان هم انداخته و خودشان را کدخدا می‌دانند. باید دشمنان را بشناسیم و نقشه‌های دشمنان را بدانیم نه اینکه با هم جنگ کنیم؛ سوم اینکه به فرهنگ و تربیت توجه کنیم و چهارم اینکه شهرها را بسازیم.

وی تصریح کرد: در جای دیگر امام علی (ع) می فرماید مهمترین نور چشم شما آن است که عدالت را در شهرهای مسلمانان برقرار کنید زیرا ستون دین و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: شما مسؤولان سعی کنید کار مردم را درست کنید که در رفاه باشند و در مضیقه نباشند و کسانی که مدیر هستند باید مثل آن فقیری که ضعیف ترین مردم است زندگی کنند.

وی اظهار کرد: باید توجه به مردم خیلی بیش از این باشد مثل همین میان مردم رفتن‌ها، حضرت امیر(ع) هم صبح به میان مردم در بازار می رفت و بعد از آن به کار خود می پرداخت. با مردم تواضع کردن و در میان مردم بودن خیلی مهم است. شما هم اگر عذری دارید به میان مردم بروید و با مردم حرف بزنید. هزاران نفر به شما رای داده‌اند که وکیل آن‌ها هستید پس شما باید حقوق مردم را در نظر بگیرید و پشتیبان آن‌ها باشید.

این استاد سطوح عالی حوزه گفت: الان گرانی زندگی را برای مردم خیلی سخت کرده است درحالی‌که مردم باید زندگی همراه با رفاه در حد خودشان داشته باشند. اگر هم عذری دارید با اخلاق و تواضع در کنار مردم باشید و به مردم بگویید. 

وی تصریح کرد: وکلای محترم باید قانون را وضع کنند اما این کافی نیست بلکه باید قانون اجرا شود ما الان چند سال است می گوییم دیرکرد حرام است. اگر تصویب شد که حرام است باید جلوی آن گرفته شود.

نوری همدانی اظهار کرد: همه ما موظفیم این نظام را حفظ کنیم چون مقدمه ظهور امام عصر است و امام (ره) هم با همین هدف به میدان قدم گذاشتند.