رایزنی‌های امروز باقری در وین با نمایندگان سه کشور اروپایی

گروه سیاسی الف،   4000910131

علی باقری معاون وزیر خارجه ایران امروز در وین با انریکه مورا و نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی‌های امروز باقری در وین با نمایندگان سه کشور اروپایی


 وی همچنین با نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام با حضور انریکه مورا به رایزنی پرداخت. این نخستین دیدار باقری با نمایندگان این سه کشور در وین به صورت سه جانبه است.

به گزارش فارس، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در ادامه رایزنی‌ها در وین امروز (چهارشنبه) دهم آذر ماه با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیداری دوجانبه داشت.

معاون سیاسی وزیر خارجه طی دو سه روز اخیر علاوه بر رایزنی دوجانبه با مورا با نمایندگان روسیه و چین نیز نشستی سه جانبه داشت.

باقری صبح امروز (چهارشنبه) نیز با «مایکل لینهارت» وزیر خارجه اتریش دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مذاکرات وین به گفت‌وگو نشست.

به گزارش فارس، نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در وین برای رفع تحریم‌ها عصر دوشنبه (هشتم آذر ماه) به وقت محلی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد.

علی باقری در این نشست ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم لغو تمامی تحریم‌های غیرانسانی و قهرآمیز آمریکا علیه ملت ایران تأکید و تصریح کرد که ضروری است مسئله رفع تحریم‌ها در اولویت نخست گفت‌وگوها قرار گیرد.

رئیس هیأت ایرانی در این مذاکرات با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در عمل پایبندی خود را به تعهداتش در برجام نشان داده، بر عزم و اراده ایران برای رسیدن به تفاهمی عادلانه که تأمین‌کننده منافع مشروع ایران باشد، تأکید کرد.

این دیپلمات ایرانی با اشاره به ادعای برخی طرف‌های غربی برای احیای برجام تأکید کرد: تا زمانی که کارزار فشار حداکثری آمریکا نفس می‌کشد، احیای برجام سخن گزافی بیش نیست. 

براساس توافق طرفین مقرر شد کارگروه رفع تحریم در سطح کارشناسان صبح سه‌شنبه نهم آذر ماه در وین برگزار شود که این نشست برگزار شد.