بررسی مسئله فرونشست تهران در مجلس

گروه اجتماعی الف،   4000909130

سخنگوی کمیسیون عمران از بررسی موضوع گسترش پهنه فرونشست تهران در کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.


عبدالجلال ایری  از حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش جهت پاسخگویی به سوال یکی از نمایندگان خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، افزود: در این جلسه سوال مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده مردم شهربابک، در رابطه با مشکلات راه و جاده‌های حوزه انتخابیه مطرح و وزیر توضیحاتی را ارائه کرد که در نهایت نماینده سوال‌کننده مهلتی 10 روزه به وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلات مذکور داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح دیگر دستورکار جلسه عصر امروز اعضای این کمیسیون اظهار کرد در این جلسه همچنین با حضور رئیس شورای شهر تهران، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مدیریت بحران موضوع بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران بررسی شد و راه‌های جلوگیری از فرونشست، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد بحث قرار گرفت.

ایری در همین راستا تاکید کرد:در نهایت در این جلسه پیشنهاد «تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست» ارائه و مقرر شد؛ موضوعات بررسی و به جلسه علنی مجلس ارائه شوند.

نماینده کردکوی در مجلس اضافه کرد: در این جلسه وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن، رئیس مدیریت بحران و مسئولان شهرداری نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره بحث فرونشست تهران و کاهش آسیب‌پذیری تهران مطرح و آمادگی خود را برای جلوگیری و پیشگیری از فرونشست و دیگر خطرات طبیعی بیان کردند.